توصیه‌ دامپزشکی به دامداران و زنبورداران کرمان باتوجه به پیش‌بینی جوی

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در غرب استان کرمان گفت: به دنبال پیش‌بینی مبنی بر بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دما دامداران و زنبورداران تدابیر لازم را برای مراقبت از دام‌ها و کندوها نیز پیشگیری از بیماری‌های احتمالی دام به کار گیرند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مجید اسدی افزود: با توجه به وضعیت کاهش دما دامداران ایجاد پناهگاه مسقف برای دور نگه داشتن دام‌ها از کوران باد و تهیه بستر با ضخامت مناسب، خشک و عایق برای بالا بردن درجه حرارت بدن دام را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: پس از بارندگی، سرما و مرطوب شدن بستر نگهداری دام‌ها برخی بیماری‌ها مانند پنومونی (سینه پهلو) و گندیدگی سُم‌ شیوع پیدا می‌کند که ضرورت دارد دامدران مراقبت کنند.

زنبورداران چکار کنند؟

این مسئول دامپزشکی همچنین به زنبورداران توصیه کرد: فضای داخل کندو را با موادی از قبیل روزنامه، برگ خشک درختان و گونی‌های پلاستیکی پر کنند تا فضای داخل کندو کاملا تنگ و متراکم شود و به حفظ گرما در روزهای سرد کمک کند.

به گزارش ایرنا براساس پیش بینی هواشناسی و اعلام وضعیت قرمز، هشدار آماده باش مدیریت بحران در استان کرمان برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیلاب، آبگرفتگی و بروز مشکلات ناشی از بارش های برف و باران صادر شده است.

براساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی نسبتا قوی از عصر امروز چهارشنبه بتدریج برخی از مناطق استان کرمان را در بر می گیرد و تا روز دوشنبه هفته آینده به طور متناوب در استان فعال خواهد بود؛ اوج بارش ها از جمعه به بعد اعلام شده است.

مسئولان استان کرمان خواهان مراقبت شهروندان و آماده باش مدیران متولی شده اند؛ نکات مراقبتی مدیریت بحران استان کرمان را می توانید در کلیپ تولیدی ایرنا با تیتر هشدار سیل در کرمان؛ مراقب باشیم و اطلاع‌رسانی کنیم ملاحظه کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82379
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.