توفان شن در شرق استان کرمان|جاده ترانزیت ریگان – چابهار را مسدود کرد

فرماندار ریگان با اشاره به آغاز وزش توفان شن در این شهرستان، از مسدود شدن جاده ترانزیت ریگان – چابهار خبر داد.

ایرنا گزارش داده؛ امین باقری گفته است که توفان شن در ریگان علاوه بر کندی عبور و مرور برای شهروندان این شهرستان مشکلات تنفسی به وجود آورده است.

وی از آمادگی دستگاهای ستاد بحران در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی در مورد بروز توفان شن در ریگان تدابیر لازم به منظور امدادرسانی به اهالی روستاهای این شهرستان انجام شده است.

فرماندار ریگان با اشاره به آمادگی حسینه ها و مساجد بین راهی این شهرستان به منظور اسکان مسافران احتمالی گرفتار در توفان شن عنوان کرد: ۳۱ روستای این شهرستان در محاصره گرد و غبار شدید قرار دارد.

وی تعطیل شدن طرح مالچ پاشی و پروژه های منابع طبیعی را یکی از دلایل تشدید وزش توفان شن در این شهرستان برشمرد و گفت: کانون های بحرانی فرسایش بادی در ریگان در حال افزایش است.

فرماندار ریگان وضعیت این شهرستان را با توجه به بروز توفان شدید شن و گرد و غبار بحرانی اعلام کرد و ادامه داد: این شهرستان در صورت مهار نشدن پدیده گرد و غبار و توفان شن در آینده دچار مشکلاتی می شود.

باقری بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ روستای ریگان در اثر توفان شدید شن خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا در محاصره شن های روان قرار دارد.

وی افزود: اعتبارات کنونی ریگان جوابگوی مهار گرد و غبار در این شهرستان نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42121
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.