تابستانی سخت پیش روی کرمان


حجم بارش‌ها، ۵۸درصد کمتر از متوسط بلندمدت بارندگی استان

از مهر به این سمت، کرمان کمتر از هر سالی رنگ باران به خود دید. از ابتدای سال آبی تا ۱۴ فروردین مجموع بارش‌های کرمان ۵۸.۶ درصد نسبت به متوسط بلندمدت بارندگی استان کمتر بوده است. مجموع بارش کل کشور ۳۸درصد افت داشته و در میان ۳۱ استان همگی به جز همدان، یزد، کردستان، کرمانشاه و خوزستان حجم بارششان نسبت به متوسط بلندمدت ریزش داشته است.

به گزارش کرمان نو، طبق اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی آسمان کرمان۵۸.۶ درصد نسبت به متوسط بلندمدت خود باریده است. این وضعیت کرمان را باتوجه‌به تغییرات اقلیمی و بالارفتن دما، تابستان پیش رو را بیشتر از هر سالی برای کرمان سخت خواهد کرد. گزارش درصد مساحت تحت‌تأثیر خشکسالی در دوره ۱۰ساله تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ توسط مرکز مدیریت بحران خشکسالی نشان می‌دهد که ۹۹.۷۷درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی است و از این میان ۵۳.۱۸درصد خشکسالی شدید را تجربه می‌کند.
 ۱۹ شهرستان از ۲۵ شهرستان ثبت شده در این پایگاه‌داده، خشکسالی ۱۰۰ درصدی را دارند. سطح خشکسالی شهرستان کرمان ۹۹.۹۷ درصد است و کمترین میزان خشکسالی برای جیرفت با ۹۵ درصد ثبت شده است. حتی شهرستان جازموریان در آستانه هلیل‌رود است ۱۰۰ درصدش درگیر خشکسالی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116761
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.