لزوم افزایش سهم محیط زیست از بودجه تملک دارایی استان کرمان

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: سهم محیط زیست از بودجه تملک دارایی باید افزایش یافته و ۱ تا ۱.۵ درصد این بودجه صرف اقدامات محیط زیستی شود.

به گزارش کرمان نو، مرجان شاکری ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه ۲۳ منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان داریم اظهار داشت: نگران هستیم که با توجه به علوفه‌رسانی در فروردین‌ماه دچار مشکل شویم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پارک ملی خبر مردم دام خود را وارد منطقه می‌کنند که مشکلات بعدی از جمله بیماری‌های مشترک را به دنبال دارد گفت: حق‌آبه سدها باید رهاسازی شود تا بتوانیم از مشکلات محیط زیستی تا حدی جلوگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه سهم محیط زیست از بودجه تملک دارایی استان باید افزایش داده شود افزود: ۱ تا ۱.۵ درصد از بودجه تملک دارایی استان باید صرف اقدامات محیط زیستی شود.

وی با اشاره به اینکه حق‌آبه زیست محیطی از سدها باید تخصیص پیدا کند گفت: لازم است که واکسیناسیون دام‌ها در اطراف مناطق تحت مدیریت محیط زیست نیز انجام شود.

مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزاری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۰۷ هزار تن ظرفیت تولید علوفه استان است اظهار داشت: ۶۵ درصد علوفه مورد نیاز دام استان کرمان در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید علوفه استان به ۱۵۰ هزار تن رسیده که ۲۰ درصد علوفه مورد نیاز استان است گفت: هزار و ۲۸ میلیارد تومان ارزش ریالی علوفه از دست رفته در استان کرمان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزاری استان کرمان با اشاره به اینکه یک میلیون هکتار مساحت جنگل‌های طبیعی استان کرمان است که کم بارشی ۵۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های طبیعی استان را تهدید می‌کند ادامه داد: سال گذشته ۱۵۰ فقره آتش‌سوزی در استان داشته‌ایم و هزار و ۱۸۷ هکتار از اراضی و مراتع استان مورد حریق قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال زمان آتش‌سوزی‌ها در استان جلوتر آمده است گفت: حدود ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد و حدود ۷۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در ایام تعطیلات ایجاد می‌شود.

رجبی‌زاده با اشاره به اینکه در زمان آتش‌سوزی به‌شدت با کمبود بیل روبه‌رو هستیم افزود: در زمان بحران تعداد زیادی بیل بین افرادی که کمک می‌کنند توزیع می‌شود اما در پایان تعداد بسیار کمی تحویل داده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68476
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.