مبارزه با گیاه انگلی لورانتوس در جنگل‌های کرمان

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کرمان گفت: مبارزه با آفت لورانتوس و تشی در سطح هزارو۵۰ هکتار محدوده جنگل‌های شمال استان اجرا شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا ابوالحسنی گفت: عملیات گیاه پزشکی، شامل ۲ مرحله پایش و انجام عملیات کنترل و مبارزه است که عملیات پایش در سطح جنگل‌ها با هماهنگی کارشناسان حفاظت شهرستان‌ها و نظارت کارگروه گیاه پزشکی استان صورت گرفته است.

به گفته ابوالحسنی پروژه مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس و آفت تشی از پارسال تاکنون در سطح هزارو۵۰ هکتار محدوده جنگل‌های شمال استان کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شده اند.

ابوالحسنی می‌گوید: عملیات کنترل و مبارزه با گیاه نیمه انگلی لورانتوس و آفت تشی در جنگل‌های مناطق بحرانی شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، بردسیر، ارزوییه و ریگان صورت گرفته است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کرمان گفت: در بازدید‌های مکرر از مناطق جنگلی که با کمک کارشناسان گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و کارشناسان ناظر در حین عملیات گیاه پزشکی در جنگل‌ها صورت گرفت، مشخص شد، جنگل‌های استان از وضعیت رویشی مناسبی برخوردار هستند که این موضوع نشان از موثربودن اجرای پروژه گیاه پزشکی در مناطق بحرانی شیوع آفت دارد و از شدت طغیان آفت در این عرصه‌ها کاسته شده است.

او گفت: لورانتوس با نام علمی grewinkii. Loranthus از خانواده Loranthaceae، گیاهی نیمه انگلی، خسارت زا و یکی از مهم‌ترین آفات جنگل‌های ارژن و بادام کوهی استان کرمان محسوب می‌شود.

ابوالحسنی با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی، شرایط حساس و شکننده حاکم بر طبیعت استان و احتمال هجوم آفات به مراتع و جنگل‌های استان و بروز حریق‌های احتمالی با توجه به وجود پدیده خشکسالی از مردم و عرصه نشینان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه حریق، آفات و بیماری ها، تخریب و تصرف مراتب را از طریق تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امدادجنگل و مرتع اطلاع دهند و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان را در حفظ منابع طبیعی یاری کنند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89247
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.