مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان:


مردم و کودکان از تماس با پرندگان وحشی اجتناب کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان گفت:مردم و به ویژه کودکان از تماس با پرندگان وحشی تلف شده یا زنده برای جلوگیری از بیماری آنفلوانزا خودداری کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نشست مشترک مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اعضای ستاد آنفلوانزای اداره کل دامپزشکی استان کرمان وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اقدامات پیشگیرانه و مقابله با این بیماری و نیز شیوع این بیماری در استان در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اعلام اینکه بهداشت و سلامت جامعه از اولویت‌های مهم این اداره می‌باشد، گفت: اداره کل دامپزشکی استان به تنهایی قادر به پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نمی‌باشد و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص لازم و ضروری است.

او استان کرمان را یکی از کریدور‌های پرندگان وحشی مهاجر اعلام کرد و از اقدامات صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مبنی بر اقدامات پیشگیرانه و کنترل این بیماری در سال‌های گذشته تشکر کرد.

شاکری افزود: آموزش‌های لازم به محیط بانان داده شده است تا در صورت مشاهده پرنده وحشی تلف شده، ضمن خودداری از تماس با آن، موضوع را سریعاً  به فرماندهان یگان حفاظت اطلاع دهند تا اقدام لازم از طریق اداره کل دامپزشکی استان صورت گیرد.

در ادامه صدیقه کاظمی نیا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان هدف از تشکیل این جلسه را آماده باش و داشتن ذهنیت در خصوص این بیماری و عواقب جبران ناپذیر در صورت رخداد این بیماری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه گزارشی از رخداد و موتاسیون این بیماری در کشور اعلام نشده است که البته با مشاهده پاندمی کرونا همیشه احتمال این مخاطره وجود داشته و حتی شدیدتر از قبل وجود دارد.

او افزود: نقش محیط بانان برای این که می‌تواند در شناسایی به موقع بیماری تاثیر گذار باشند بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

کاظمی نیا عنوان کرد: راه اصلی انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق تماس با پرندگان و یا مدفوع و ترشحات آنها است و احتمال انتقال از طریق خوردن محصولات طیور آلوده نزدیک به صفر است بنابراین برای پیشگیری از این بیماری لازم است مردم و به ویژه کودکان از تماس با پرندگان وحشی تلف شده یا زنده خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79544
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.