مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان:


موردی از طاعون نشخوارکنندگان در حیات وحش استان کرمان مشاهده نشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز موردی از طاعون نشخوارکنندگان در حیات وحش استان کرمان مشاهده نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مرجان شاکری” درباره طاعون نشخوارکنندگان عنوان کرد: طاعون نشخوارکنندگان بیماری مشترک دام و حیات وحش است که خوشبختانه با توجه به تمهیدات دامپزشکی و محیط زیست استان، این بیماری علی رغم اینکه برخی استان ها را درگیر کرده، در بین حیات وحش استان کرمان شایعه نشد.

وی درباره وضعیت حیات وحش استان با توجه به خشکسالی شدید امسال، اظهار کرد: تلاش زیادی برای تامین علوفه و منابع آبی حیات وحش کردیم و در این راستا مسئولین کرمان و برخی از صنایع استان در راستای مسئولیت اجتماعی شان به حوزه حیات وحش کمک رسانی کردند و تقریبا از مقطع خشکسالی عبور کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا امسال خشکسالی باعث تلفات در حیات وحش شد؟ ادامه داد: معمولا وقتی خشکسالی به وقوع می پیوندد، حیات وحش جمعیت خود را کنترل می کند و اگر ما شکار غیرمجاز در این میان نداشته باشیم، می توانیم از بحران عبور کنیم اما متاسفانه هنوز عده ای تفنگ به دست به دنبال شکار هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی ها و سرمایی که در حال رخ دادن است، حیات وحش به قسمت های پایین تر و نزدیکی آبادی ها می آیند که از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده گونه های حیات وحش به ما اطلاع رسانی کنند و اگر شکارچیان را نیز دیدند حتما محیط زیست را در جریان بگذارند تا ما با این متخلفین برخورد کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79604
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.