مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان:


۲۵ کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: توسعه جنوب بر مبنای صنعتی و معدنی پیش می‌رود و ۲۵ کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان در حال بهره‌برداری است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، صبح امروز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه جاری اولین دوره آموزش حفاری و اکتشاف معدن شهرستان کهنوج با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان آغاز شد.

 استاندار کرمان در این مراسم اظهار داشت: دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای متناسب با نیازهای استان کرمان تدوین شده است تا دوره‌های مهارتی در جنوب استان آغاز شود؛ زیرا مناطق جنوبی ما ظرفیت معدنی خوبی دارند که دارای ارزش و درآمد مناسبی هستند.

 فداکار همچنین آموزش نیروهای متخصص را لازمه آغاز فعالیت‌های معدنی و صنعتی برشمرد و عنوان کرد: تنوع و ظرفیت‌های معادن جنوب استان کرمان زیاد است که موجب شکل‌گیری شرکت‌های معدنی کوچک‌مقیاس می‌شود که پایداری آنها زیاد است.

 او بر ادامه برگزاری دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و بیان داشت: ایجاد اشتغال در مناطق مختلف جنوب استان کرمان با ارائه آموزش‌های تخصصی امکان‌پذیر است.

 استاندار کرمان ابراز داشت: باید حوزه‌های آموزشی در مناطق جنوب استان کرمان جان بگیرد؛ زیرا مناطق ناشناخته معدنی زیادی داریم که هنوز ۱۰ درصد آن هم شناسایی نشده است.

 فداکار خاطرنشان کرد: دستگاه حفاری توسط بچه‌های نخبه کرمانی ساخته شده است و پس از تست نهایی در اختیار قرار می‌گیرد.

 او بیان داشت: راه جدیدی در حوزه اشتغال و درآمدزایی در جنوب استان کرمان با فعال‌شدن معادن باز می‌شود که به نیروی انسانی ماهر نیاز داریم.

 ۲۵ کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

 در همین حال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در سخنانی اظهار کرد: توسعه جنوب بر مبنای صنعتی و معدنی پیش می‌رود و ۲۵ کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان در حال بهره‌برداری است.

 مسلم مروجی ادامه داد: در توسعه صنایع کوچک‌مقیاس دارای رتبه هستیم و در حالی صنایع بر اساس شرکت‌های بزرگ دولتی در کشور فعال هستند؛ اما در جنوب استان مبنای توسعه بر صنایع کوچک‌مقیاس است.

او از کمبود نیروی ماهر به‌عنوان یکی از مشکلات صنایع در استان کرمان نام برد و اضافه کرد: در شهرستان‌های کهنوج، جیرفت و منوجان مرکزیت برای آموزش در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا ایمیدرو دو مرکز آموزش جنوب شرق کشور را در کهنوج و جیرفت احداث کند.

 مروجی از نبود اطلاعات کافی در زمینه میزان ذخایر معدنی به‌عنوان یکی از چالش‌ها نام برد و افزود: دوره‌های آموزشی اکتشاف و حفاری را شروع کرده‌ایم و نخستین دوره در جیرفت با حضور ۳۰ نفر برگزار شد و باوجوداینکه تعهد اشتغال نداشتیم؛ اما همه این افراد از سوی شرکت‌های معدنی دعوت به کار شده‌اند.

 او یادآور شد: بیش از ۸۰ نفر در فاز اول برای دوره آموزشی حفاری و اکتشاف معدنی در کهنوج نام‌نویسی کردند که ظرفیت دوره ۳۰ نفر بود.

 مدیرکل صمت جنوب استان کرمان اظهار داشت: معدن تیتانیوم کهنوج انتظار ۳۰ساله مردم بود که در تلاش هستیم، تأمین مالی این پروژه صورت گیرد تا نهایتاً در اردیبهشت سال آینده افتتاح شود.

 ۶۰۰ نیروی معدن درآلو در فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان در حال آموزش هستند

 مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: ۲۸ مرکز ثابت فنی‌وحرفه‌ای در استان کرمان داریم؛ اما در زمینه تأمین نیروی انسانی برای پشتیبانی و خدمت‌رسانی بهتر به مردم با مشکل مواجه هستیم و امیدواریم بتوانیم با دریافت مجوزهای لازم برای جذب نیرو خدمت‌رسانی بهتری در شهرستان‌های تازه تأسیس استان داشته باشیم.

 افشین شهرکی عنوان کرد: ۲۸ دستگاه خریداری شد و کارگاه گهر سنگ در جیرفت را راه‌اندازی کردیم و کارگاه‌های گهر سنگ در منوجان و کهنوج هم راه‌اندازی می‌شود و مجوز برگزاری دوره حفاری و اکتشاف معدنی برای شمال استان کرمان را از ایمیدرو اخذ کردیم.

او ابراز داشت: ۶۰۰ نیروی معدن درآلو در فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان در حال آموزش هستند و مسابقه ملی مهارت را در سرچشمه برگزار کردیم که کرمان رتبه‌های برتر را کسب کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114352
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.