استاندار در دیدار با سران طوایف منطقه عنوان کرد


نجات جنوب کرمان در گرو خارج‌شدن از تک‌محصولی و فعال‌کردن معادن است

استاندار کرمان راه نجات منطقه را خارج‌شدن از تک‌محصولی کشاورزی دانست و گفت: یکی از راه‌های نجات جنوب کرمان فعال‌کردن ظرفیت‌های معدنی است که همکاری سران طوایف را به‌عنوان یک ظرفیت می‌طلبد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار شامگاه دوم بهمن‌ماه در دیدار با سران طوایف جنوب کرمان در شهرستان کهنوج از سران طوایف به‌عنوان ظرفیت نظام خواست تا در زمینه بهبود وضعیت منطقه از جمله فعال‌کردن معادن مشارکت داشته باشند و افزود: جای تعجب است چرا بعضی دنبال شراکت در معادن هستند که این رویه از بزرگ‌ترین علل عدم توسعه معادن و پیشرفت منطقه محسوب می‌شود درحالی‌که واگذاری معادن باید طبق ضوابط صورت بگیرد.

او با اشاره به وجود ظرفیت‌های معدنی تیتانیوم و سیلیس در جنوب کرمان گفت: ظرفیت معدنی تیتانیوم کهنوج در سطح خاورمیانه منحصربه‌فرد است که سال‌ها تعطیل بود و اخیراً وارد چرخه تولید، اقتصاد و اشتغال شده است.

 استاندار کرمان بر لزوم توجه جدی نسبت به تغییر رویکردها به بخش کشاورزی تأکید کرد و از سران طوایف خواست در این راستا پیشقدم شوند و افزود: از بزرگان طوایف، ریش‌سفیدان و معتمدین منطقه انتظار داریم به‌عنوان ظرفیت‌های نظام برای رفع معضلات فراروی توسعه آستین همت را بالا بزنند و این مهم در گرو همکاری ظرفیت‌های اجتماعی است تا در جنوب کرمان بتوانیم با فعال‌کردن معادن شاهد رونق اقتصادی باشیم.

 فداکار استفاده از همه ظرفیت‌های اجتماعی از جمله سران طوایف را در کاهش آسیب‌ها خواستار شد و گفت: قاچاق سوخت به‌عنوان عامل ناامنی در جاده‌های جنوب کرمان یک آفت جدی محسوب می‌شود؛ لذا باید این بساط برچیده شود.

 نماینده عالی دولت در استان کرمان از کشاورزان خواست تا برای احداث زیرساخت‌های جانبی بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند و افزود: اینکه تعدادی از فعالان بخش کشاورزی علی‌رغم توانایی جهت ایجاد زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت تمایل ندارند جای سؤال است.

 او مشکلات آب را در استان کرمان یه بحث جدی عنوان کرد و همچنین علت عمده مشکل آب شرب کهنوج را فرسودگی شبکه آبرسانی دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات کمبود آب شرب در کهنوج به فرسودگی شبکه آبرسانی و استفاده از آب شرب برای مصارف دیگر از جمله آبیاری باغات و باغچه‌ها است که باز هم حل این مشکل همکاری مردم را می‌طلبد.

 استاندار کرمان با اشاره به اهمیت انتخابات پیشرو گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در دنیا است که برای اصل نظام انتخابات برگزار کرد و رأی و نظر مردم را در این زمینه خواست که مردم هم با انتخاب و برگ رأی خود اعلام وفاداری کردند و از طرفی هم قانون اساسی از طریق انتخابات تثبیت شد؛ زیرا تجربه نشان داده افزایش و جلب‌اعتماد سرمایه‌های اجتماعی در گرو انتخابات است.

 فداکار به شگردهای کهنه دشمنان برای کم‌رنگ جلوه‌دادن مشارکت عمومی در انتخابات اشاره کرد و افزود: علی‌رغم تبلیغات منفی دشمنان، مردم خطه جنوب کرمان همچنان پای نظام و انقلاب هستند و ثابت کردند که همواره در همه عرصه‌ها مشارکت بالایی خواهند داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114346
1 نظر
  1. اکبر می گوید

    استاندار محترم کرمان باید بداند راه نجات مردم جنوب کرمان تنها خارج شدن از تک محصولی و فعال کردن معادن جنوب نیست بلکه علل و عوامل دیگری دارد… باید بداند نماینده گان جنوب کرمان در طول دوره نمایندگی خود تا به حال چه فعالیت‌هایی در زمینه اشتغال زایی برای نخبه ها وافراد تحصیل کرده در جنوب کرمان انجام داده‌اند و همچنین باید بداند آیا جنوب کرمان با افراد کشاورز و سران طایفه و افراد بی‌سواد پیشرفت می‌کند یا با استفاده از ظرفیت‌های دیگر….؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.