اعطا تسهیلات 400میلیون ریالی به فعالان حوزه صنایع دستی فهرج

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کرمان گفت: تسهیلات 400میلیون ریالی به فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان فهرج اعطا می‌شود.

فریدون فعالی درسفر یک روزه خود به شهرستان فهرج در جمع زیادی از هنرمندان صنایع دستی با اشاره به اینکه به فعالان حوزه صنایع دستی که دارای مجوز از سوی معاونت صنایع دستی استان هستند تسهیلات اعطا می شود، افزود: این تسهیلات بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بنیاد برکت منعقد شده است، پرداخت می‌شود.

او بابیان اینکه هیچ گونه محدودیتی برای صدور مجوز صنایع دستی در شهرستان فهرج وجود ندارد، اظهار کرد: اعطا تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی منوط به اخذ مجوز کارگاهی توسط آنها است.

فعالی بااشاره به اینکه شهرستان فهرج دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری است، تصریح کرد: تاکنون در شهرستان فهرج ۸۰ اثر تاریخی واجد ارزش شناخته شده است که ۳۰ اثر آن به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت می شود.

او با بیان اینکه در سالهای گذشته 4 اثر تاریخی فهرج ثبت شده است، گفت: این اداره کل آمادگی لازم برای واگذاری بناهای تاریخی شهرستان فهرج به بخش خصوصی را دارد زیرا با کاربری بخشیدن به این بناها علاوه بر حفظ آنها به ایجاد شغل در حوزه گردشگری کمک خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: در زمینه اعطای مجوز برای راه اندازی تاسیسات گردشگری در شهرستان فهرج هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد .

او در سفر به شهرستان فهرج از نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان صنایع دستی که در ساختمان پایگاه جهانی بیابان لوت دایر است بازدید کرد و از گلیم”سوف دورو” که بافت آن سال‌ها در شهرستان فهرج به فراموشی سپرده شده بود، رونمایی کرد.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در سفر به شهرستان فهرج از جاده تاریخی سنگ فرش، میل نادری، روستای دهنو عباس آباد و حمام تاریخی روستا، قلعه تاریخی برج معاذ و پرورش آهو در روستای علی آباد سجادی بازدید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50992
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.