پنجمین فصل پژوهش‌های باستان‌شناسی جنوب کرمان آغاز می‌شود

به گزارش روز شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: پنجمین فصل پژوهش های باستان شناسی جنوب کرمان با همکاری دانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی پروفسور پیتر فلزنر و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی نادر علیدادی سلیمانی از اواخر بهمن ماه امسال در گستره شهرستان های جنوبی استان کرمان آغاز می شود.
وی با بیان اینکه بررسی های پژوهشی این فصل در پهنه شهرستان های کهنوج، رودبار و منوجان به اجرا گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: شناسایی کامل محوطه های باستانی از کهن ترین استقرارها تا ادوار متاخر اسلامی از مهمترین اهداف این بررسی ها است.
فرخی اظهار داشت: پیش از این با انجام چهار فصل پژوهش باستان شناسی در شهرستان های جیرفت، فاریاب و بخشی از شهرستان کهنوج، تپه ها و محوطه های ارزشمندی از ادوار مس و سنگ، مفرغ و ادوار تاریخی و اسلامی در این منطقه شناسایی شد.
وی با بیان اینکه پنجمین فصل پژوهش های باستان شناسی جنوب کرمان با حضور 20 پژوهشگر، باستان شناس و متخصص علوم میان رشته ای از کشورهای آلمان و ایران انجام می شود، افزود: این فصل از اواخر بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و تا نیمه نخست فروردین ماه سال 1398 به طول می انجامد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24861
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.