کرمانی‌ها برای حفظ بافت تاریخی خود دست به دامان قوه قضاییه شدند|هزار و 300 امضا برای توقف ساروج پارس

بعد از صدور حکم دادگستری به نفع ساروج پارس، کرمانی‌ها برای نجات کاروانسرای کوزه گران و بافت تاریخی کارزار مردمی راه انداختند. تاکنون هزارو 300نفر کارزار حمایت از بناها و بافت تاریخی کرمان را امضا کردند.

این کارزار مردمی از تاریخ 22فرودین ماه برای نجات بافت تاریخی کرمان ایجادشده و تا 22اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

در متن این نامه که خطاب به رئیسی، رییس قوه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری رییس مجلس نوشته شده، درخواست شده تا به تخلفات انجام‌شده در بافت تاریخی کرمان رسیدگی و براساس قوانین با آن‌ها برخورد شود.

در متن این نامه آمده است: « تنها قسمت باقی‌مانده از بافت تاریخی این شهر، راسته بازارها و مجموعه‌های تاریخی موجود در بازار است. متأسفانه همین تک‌بناهای باقی‌مانده از بافت تاریخی شهر کرمان هم در سال‌های اخیر مورد هجوم پروژه‌های عظیم پاساژسازی (سیتی‌سنترها) قرار گرفته‌اند.»

اشاره مستقیم این نامه به پروژه ساروج پارس است.

سال گذشته اداره میراث فرهنگی استان کرمان از تخلفات پروژه شکایت کرد، اما متأسفانه دادگستری کرمان در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به نفع سیتی‌سنتر و ادامه پروژه رأی داد.

بعد از آن تاریخ، روند اجرای پروژه تسریع شده است. تاجایی که گودبرداری و حرکت ماشین‌آلات سنگین منجر به شکاف های در کاروانسرای کوزه گران و مجموعه های اطراف شد.

حالا مردم کرمان برای نجات بافت تاریخی خود یک کارزار مردمی راه انداختند.

در بخش هایی از متن این کارزار از رییس قوه قضاییه درخواست شده تا به تخلفات پروژه ساروج رسیدگی و براساس قوانین موجود با پروژه برخورد شود و هر چه سریع‌تر از ادامه تخریب و نابودی میراث فرهنگی و گردشگری کرمان جلوگیری شود.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68461
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.