ساعت کار در ساعت خواب

با تصمیم جدید دولت از امروز حداقل به مدت سه ماه کارمندان باید زودتر از همیشه بیدار شوند.
این طور که سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده ساعت شروع به کار ادارات ۶ صبح است و هیچ کوتاهی در این زمینه تحمل نخواهد شد.

هدف از اجرای این تصمیم کاهش مصرف برق اعلام شده
این قانون یکسری پروتکل دیگر هم دارد
مثلاً به مدیران سفارش شده که در مناطق غیرگرمسیر یک تا دو ساعت قبل از اتمام کار وسایل سرمایشی را خاموش کنند.
یا در مناطق گرمسیر هم به مدیران توصیه شده همزمان با پایان کار وسیله‌ای سرمایشی روشن نماند .
نکته مهمتر در توضیحات سازمان اداری و استخدامی ساعت پایان کار در ادارات دولتی است.
پیشتر گفته شده بود که کارمندان در ازای این اجبار سحرخیزی می‌توانند از آن طرف ساعت یک ظهر محل کار را ترک کند و به این ترتیب فشاری به زندگی‌شان نمی‌آید و با استراحت ظهر حل می‌شود. اما در توضیحات تازه آمده که بایستی مانند قبل کارکنان ۴۴ ساعت در هفته کار کنند.
اگر کارمندان ساعت ۶ کار را شروع کنند و ۱۳ از محل کار خود خارج شوند عملا روزی ۷ ساعت کار کرده‌اند. اگر پنج‌شنبه هم به همین میزان در سرکار حاضر شوند، هفته‌ای ۴۲ ساعت کار می‌شود. اینکه قرار است ۲ ساعت کسری کار هفتگی چگونه جبران شود لااقل الان توضیحی برایش وجود ندارد.
در این زمینه صبح امروز معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفته همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از 6 صبح تا 14:45 هستند تا سقف 44 ساعت مشخص شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. او گفته فقط دستگاه‌هایی که 6 روز در هفته خدمت ارائه می‌کنند، انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، متغیر کنند. این یعنی فقط اداراتی که پنج‌شنبه‌ها هم خدمات می‌دهند می‌توانند ساعت ۱۳ تعطیل شوند.
در این بخشنامه آمده که دستگاه‌هایی مثل بیمارستان‌ها و دستگاه‌هایی که خدمات شبانه‌روزی به مردم ارائه می‌کنند، ساعات خدمت‌رسانی‌شان همانند قبل خواهد بود. مطابق اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها ارائه خدمات بانکی از ساعت 6:30 تا 13 و پنج‌شنبه‌ها 6:30 تا 12 است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105112
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.