شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی چقدر راست می‌گویند؟

از قیمت لوازم خانگی اطلاع دارید؟ اگر اطلاع ندارید می‌توانید با یک جستجوی کوتاه در اینترنت متوجه قیمت‌ها شوید و بیشتر هوای لوازم خانگی که الان استفاده می‌کنید را داشته باشید. شرکت‌های بورسی لوازم خانگی در حالی بر زیان‌ده بودن خود تاکید می‌کنند که بررسی صورت‌های مالی آنها این ادعا را تایید نمی‌کند.

برابر با آنچه هم‌میهن بررسی کرده ادعای زیان سنگین شرکت‌های لوازم خانگی برای افزایش قیمت کالاهای خود، با واقعیت هم‌خوانی ندارد. زیرا هیچ‌کدام از شرکت‌ها در سال گذشته با زیان مواجه نشده‌اند.

صنعت لوازم خانگی در سال‌های اخیر حواشی زیادی را پشت سر گذاشته ‌است.

حذف شرکت‌های کره‌جنوبی مانند سامسونگ و ال‌جی، انحصاری شدن این بازار نزد تولیدکنندگان ایرانی، افزایش قیمت، قاچاق و مواردی از این دست، این صنعت را به یکی از صنایع خاص تبدیل کرده ‌است.

شرکت‌های مهم این صنعت در بورس نیز فعال بوده و از سوی سهامداران نیز مورد توجه‌ هستند.

شرکت‌های بزرگی مانند انتخاب (اسنوا) مادیران و بوتان در بورس فعال هستند و بازدهی مناسبی را در ماه‌های اخیر برای فعالان بورسی داشتند، هرچند که با روند بازار سرمایه حرکت داشتند ولی در مجموع بازدهی مناسبی را ارائه کردند.

اما رویه این شرکت‌ها در سال‌های اخیر خاص بوده و بیشتر به سمت انحصار‌طلبی پیش رفته که البته موفق هم شدند، ولی این انحصارطلبی کمکی به رونق بازار آنها نکرده و معجزه‌ای رخ نداده‌است.

در هفته‌های اخیر شرکت‌های تولید‌کننده و فروشنده لوازم خانگی ادعا کردند که به دلیل افزایش بهای تمام‌شده و زیاندهی، باید افزایش قیمت کالا داشته ‌باشند.

این شرکت‌ها به دلیل گرانی و تورم تلاش می‌کنند که سیاستمداران را برای افزایش قیمت سنگین متقاعد کنند، ولی تا این جای کار موفق نشده‌اند که منویات خود را تحمیل کنند هرچند که در سال گذشته و همچنین ابتدای امسال، به صورت چراغ خاموش، افزایش قیمت‌ها را اعمال کردند ولی گویا هنوز به این افزایش قیمت‌ها قانع نشدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104542
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.