برداشت بیش از ۱۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه پیش بینی کرد، تا پایان فصل بیش از هزار و ۸۰۰ تن محصول از سطح قریب به ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، پور عبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت خرما در شهرستان ارزوئیه از سطح قریب به ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان از اواسط مردادماه آغاز  شده است و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه به طور متوسط از هر هکتار ۴.۵  تا ۵ تن محصول از باغات بارور شهرستان، برداشت می شود، پیش بینی کرد: تا پایان فصل بیش از هزار و ۸۰۰ تن محصول تولید شود.

پور عبدالله افزود: ارقام خرمای موجود در شهرستان را شامل آل مهتری (ارقام زودرس)، خاصوئی، کلوته، شاهانی، مضافتی، خنیزی، کبکاب، زاهدی، مرداسنگ و پیارم (رقم دیررس) دانست و افزود: در حال حاضر هرکیلوگرم خرمای تولیدی بسته به نوع رقم به قیمت  ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

او تصریح کرد: برداشت خرما سنتی و با نیروی کارگری انجام می‌شود و عمده محصول شهرستان به وسیله واسطه‌ها به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه، چالش‌ها و مشکلات خرماداران شهرستان را، نبود سردخانه وکارگاه‌های فرآوری و بسته بندی این محصول، کمبود ارقام نامناسب و گرده هنگام باردهی، قیمت بالای پاجوش ارقام تجاری و نبود جایگاه و مکان مناسب برای خرید و فروش این محصول نام برد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77699
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.