به مناسبت یکصد سالگی صنعت پسته در رفسنجان؛


مستند «ره صدساله» با موضوع تاریخچه صنعت پسته رفسنجان ساخته می‌شود

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان گفت: مستند «ره صدساله» با موضوع تاریخچه پسته به مناسبت یکصدسالگی صنعت پسته در این شهرستان ساخته می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی غلامرضاپور” امروز ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر عنوان کرد: اتاق بازرگانی رفسنجان در صدد است تاریخ شفاهی و اقتصادی رفسنجان را در قالب یک مستند تهیه و تدوین کند.

وی افزود: این مستند در مرحله اول با محوریت پسته و تاریخچه شکل گیری صنعت پسته و تاثیر آن در اقتصاد شهرستان در قالب مصاحبه با شخصیت های اقتصادی و فعالان حوزه صنعت پسته شهرستان آغاز می شود.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر با تعدادی از فعالان حوزه پسته با موضوع تاریخچه پسته مصاحبه شده که در قالب کلیپ تهیه و منتشر خواهد شد، گفت: کشت قابل توجه پسته و صنعتی شدن پسته از اوایل سال ۱۳۰۰ در رفسنجان آغاز شده و براساس منابع موجود، قریب به یکصد سال است که از شکل گیری صنعت پسته در این شهرستان می گذرد و این صنعت گسترش پیدا کرده و رفسنجان به عنوان قطب پسته کشور شناخته شده و در مقاطعی در بازار جهانی تاثیر به سزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه زحمات فعالان حوزه صنعت پسته باعث شده پسته جایگاه امروزی خود را کسب کند و به عنوان پایه و محور اصلی اقتصاد شهرستان نقش داشته باشد، افزود: یکی از اهداف این مستند، ذکر نام و تجلیل از بزرگان و بیان دستاوردها و تاثیر آن در صنعت پسته است.

غلامرضاپور با تاکید بر اهمیت تعامل و همکاری با کشاورزان، تجار و فعالین حوزه پسته، گفت: مرحله اول این پروژه، تاریخ شفاهی و اقتصادی رفسنجان با عنوان «ره صدساله» با موضوع تاریخچه پسته خواهد پرداخت و در مراحل بعدی حوزه های دیگر اقتصاد شهرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77702
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.