فردا شهر بافت میزبان جشنواره گردو است؛


برداشت سالیانه ۱۳ هزار تن گردو در بافت

فرماندار بافت گفت: به طور میانگین سالیانه ۱۳ هزار تن گردو در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

فتحعلی حمزه جواران، فرماندار بافت با اعلام اینکه ششمین جشنواره متوالی گردو یکم شهریور امسال در پارک ساحلی شهر بافت برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم تا در این جشنواره با فراهم سازی زیرساخت ها، تمام ظرفیت‌های شهرستان و آدام و رسوم عشایر نشان داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،او از راه اندازی بیش از ۳۰ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی، برپایی سیاه چادر و نمایش محصولات دامی، لبنی و طبیعی عشایر شهرستان در این جشنواره خبر داد.

حمزه جواران افزود: این مراسم با حضور گروه‌های موسیقی، مهمانان ویژه، بازیگران مطرح تلویزیون و هنرمندان استانی و کشوری به صورت زنده از شبکه‌های پنج سیما و شما پخش می‌شود.

او شناسایی استعداد توانمندی‌های شهرستان، ارزشمند تولید کردن و فراهم کردن زمینه اصلاح گردو، بهره برداری هرچه بیشتر و شناسایی آفات بیماری گردو و راه‌های مبارزه با آفات، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی گردو و بازاریابی محصول، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه شهرستان در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

فرماندار بافت بیان داشت: در حال حاضر کارخانه فرآوری محصول گردو در این شهرستان وجود ندارد وبه دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

او گفت: از سال ۹۲ به طور متوالی جشنواره گردو برگزار شده است و با توجه به اهداف ویژه‌ی این جشنواره که شناسایی محصولات کشاورزی و مناطق گردشگری شهرستان است، به دنبال این هستیم تا با برگزاری این جشنواره‌ها صنعت گردشگری رونق پیدا کند.

حمزه جواران سطح زیر کشت محصول گردو در این شهرستان را ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و افزود: سطح زیر کشت این محصول در کشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: محصول گردوی برداشت شده به استان‌های اصفهان، شیراز وحاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32562
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.