برداشت سیر از سطح ۶۰۰ هکتار مزارع در شهداد

سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: برداشت سیر در شهداد از سطح ۶۰۰ هکتار از مزارع از نیمه اول فروردین آغاز شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین رضایی سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: با توجه به  شرایط آب و هوایی خاص شهداد، کشت اقتصادی محصول سیر چند سالی است در  این منطقه شروع شده است و با توجه به این نکته که زمان برداشت این محصول زمانی است که هنوز محصول سیر سایر نقاط کشور به مرحله برداشت نرسیده، کشاورزان منطقه به صورت چشمگیری به کشت این محصول روی آورده اند.

به گفته او کل سطح زیر کشت این محصول در استان کرمان،  ۷۵۰ هکتار هست که ۶۰۰ هکتار در سطح شهرستان کرمان است.

سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  استان کرمان می‌گوید: کشت محصول سیر در منطقه شهداد از نیمه‌های شهریور ماه شروع شده و با گذشت حدود ۷ ماه از تاریخ کشت به مرحله برداشت محصول رسیده است.

او گفت: برداشت این محصول از نیمه فروردین در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی بخش شهداد آغاز شده است.

رضایی  گفت: پیش بینی عملکرد در واحد سطح به طور متوسط، ۴۵ تن سیر تازه همراه با شاخ و برگ و تولید حدود ۲۵ هزار تن است که ۱۸ هزار تن وارد بازار مصرف و بقیه برای مصارف شخصی و بذر سال آینده به کار می‌رود.

به گفته او در طول مدت برداشت این محصول به طور متوسط روزانه ۱۰۰ نفر در هر هکتار به صورت مستقیم به امر برداشت مشغول می‌شوند.

سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان می‌گوید: محصول برداشت شده قسمتی در بازار استان و اکثر محصول به سایر استان‌های کشور و در صورت فراهم شدن شرایط صادرات و بازار فروش به کشور‌های حاشیه دریای خزر و عمدتا روسیه صادر می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87742
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.