در بازدید از مزارع و مراکز خرید گندم مطرح شد


برداشت محصول ۵۰ درصد از اراضی گندم استان کرمان

بیش از ۱۹۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم را در استان کرمان آغاز کرده‌اند که تاکنون محصول حدود ۵۰ درصد مزارع برداشت شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی لطفعلی‌زاده معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در بازدید از مزارع و مراکز خرید گندم به همراه مدیر زراعت، مدیرکل غله استان، رئیس اداره مکانیزاسیون و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها با بیان اینکه برداشت گندم در سطح ۳۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶۰هزارتن گندم در استان برداشت شود.

او افزود: طبق آمار اداره کل غله استان تا این تاریخ به اندازه کل خرید تضمینی گندم سال پارسال، محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل شده است.

او به نحوه برداشت اشاره و تصریح کرد: بیش از ۱۹۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم را در این استان آغاز کرده‌اند و تاکنون محصول حدود ۵۰ درصد مزارع گندم برداشت شده است.

لطفعلی زاده بیان داشت: تعداد۳ مرکز خرید تضمینی دولتی و۳ مرکز غیردولتی در این استان در نظر گرفته شده و تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن گندم به این مراکز تحویل شده است.

او گفت: تا زمان پایان برداشت گندم، مراکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان گندمکار هستند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گزارشی به محصول کلزای استان اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۸۰ تن محصول کلزا از اراضی تحت کشت این محصول برداشت و تحویل مراکز خرید تضمینی شده است.

لطفعلی‌زاده تصریح کرد: میانگین عملکرد برداشت این محصول ۱/۵ تن در هکتار بوده وتعداد ۲ مرکز خرید تضمینی در استان، کلزای کشاورزان را با قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری کرده‌اند.

او بیان کرد: تا کنون بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز به تدریج پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105621
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.