مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:


راه‌اندازی هفت مرکز خرید گندم درجنوب کرمان

برای تسهیل کار کشاورزان هفت مرکز خرید گندم در جنوب کرمان راه اندازی شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از صدا و سیما، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از راه‌اندازی هفت مرکز خرید گندم در منطقه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم و ۶۰۰ تن محصول کُلزا برداشت شود.
رضا یونس‌زاده: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برابر برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی با پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی متولی بخش کشاورزی با مشارکت موثر کشاورزان بیش از ۴۰ هزار هکتار به کشت گندم و ۱۹۲ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی از برداشت ۱۸۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تلاش کشاورزان منطقه در فرآیند تولید و نزول رحمت الهی، بیش از ۱۸۰ هزار تن محصول گندم و ۶۰۰ تن کلزا با کیفیت مطلوب و استاندارد تولید شود.

وی از توزیع ۹۸ درصدی سهمیه کود اوره خبر داد و افزود: با وجود مشکلات زیاد در بحث حمل و نقل و تدارک کود و کمبود‌های ایجاد شده در طول سال، خوشبختانه در سال گذشته بیش از ۹۸ درصد سهمیه ابلاغی کود اوره حمل و توزیع شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: برای جمع‌آوری، خرید و پرداخت قیمت محصولات نیز با پیگیری‌های مستمر با جلب مشارکت کارخانجات آرد استان با فعال شدن سیلوی جیرفت، کارخانه‌های آرد جیرفت، کهنوج، مراکز خرید چاه دادخدا قلعه گنج، تعاونی و دانه سایان رودبار، مرکز خرید فاریاب و کهنوج زمینه تخلیه و خرید محصول کشاورزان در هفت مرکز خرید تسهیل و فراهم شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103655
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.