تخلیه 2 میلیون مترمکعب آب از سد بافت

به گفته مدیر آب منطقه‌ای استان کرمان قرار است دوشنبه (12 اسفند 98 ) دستور تخلیه بخشی از سد مخزنی 40 میلیون متر مکعبی شهرستان بافت صادر شود.

رشیدی مدیر آب منطقه‌ای استان کرمان در خصوص علت تخلیه آب از سد شهرستان بافت گفت: اکنون ذخیره چهار سد مخزنی استان کرمان، ۸۰ درصد است که کمترین حجم به سد تنگوئیه سیرجان و بیشترین حجم مربوط به سد مخزنی بافت اختصاص دارد.

رشیدی افزود: سد مخزنی شهرستان بافت، ۴۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد و اکنون ۳۷ تا ۳۸ میلیون مترمکعب حجم آن تکمیل شده است.

او بیان داشت: روز دوشنبه مورخ ۱۲ اسفندماه قرار است دستور تخلیه صادر و این موضوع یک روز قبل هم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

رشیدی تصریح کرد: علت تصمیم گیری برای تخلیه بخشی از حجم ذخیره سد تکمیل شدن ۹۶ درصد حجم ذخیره سد است که برای پیشگیری از ورودی‌های ناشی از بارندگی‌های در پیش رو این اتفاق افتاده است.

مدیر آب منطقه‌ای استان کرمان گفت:تصمیم گیری بر تخلیه برخی از حجم سد‌های استان در شورایی به عنوان ستاد مدیریت بحران برای کنترل سد‌ها به منظور پیشگیری ازحوادث انجام می شود و این موضوع هر دو هفته‌ای یکبار در استان بررسی می شود.

او بیان داشت: در خصوص سد مخزنی شهرستان بافت، تصمیم گیری شده است که دو میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده کاهش یابد و حجم فعلی که ۳۷ میلیون متر مکعب است به ۳۵ میلیون مترمکب برسد.

رشیدی اظهار داشت: اکنون تخلیه از دریچه‌ها صورت نمی‌گیرد و تنها شیر‌های تخلیه برای رسوبگیری اکنون بازگشایی شده است و برای تخلیه از دریچه‌ها حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

عملیات اجرایی سد مخزنی شهرستان بافت در سال ۱۳۸۲ در منطقه آسیاب جفته شروع و هدف از ساخت این سد، مهار و کنترل سیلاب‌های منطقه بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43642
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.