حمایت از کشاورزان جنوب کرمان به همت قرارگاه شهید سلیمانی سپاه

فرمانده سپاه جیرفت با بیان اینکه سپاه همیشه در کنار مردم بوده و از کشاورزان حمایت کرده است، گفت: در جنوب کرمان با همت قرارگاه شهید سلیمانی طی دو سال متمادی در بحث خرید و فروش از کشاورزان خرد بیشتر حمایت شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از فارس، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان جیرفت در خصوص بحث محصولات کشاورزی در جنوب کرمان گفت: شرایط فعلی یک شرایطی بغرنج و شکننده‌ای در بخش کشاورزی است و وضعیت فروش محصولات کشاورزی از ابتدای سال زراعی تاکنون وضعیت مناسبی نبوده است.

فرمانده سپاه ناحیه جیرفت در ادامه گفت: نبود بازار فروش مناسب محصولات، نتیجه بی‌تدبیری یا کم‌تدبیری متولیان بوده چراکه تقریبا همه محصولات کشاورزی بازار فروش مناسبی نداشته و دارای افت قیمت بودند.

وی تصریح کرد: متاسفانه اقدام خاصی از طرف متولیان و دستگاه‌های ذی‌ربط دولت در بحث صادرات محصول، حمایت و پشتیبانی کشاورز و… صورت نگرفته و در بخش داخلی و خارجی هیچ اقدامی در بحث بازاریابی انجام نشده است.

بهروزه با بیان اینکه سپاه همیشه در کنار مردم بوده و از کشاورزان خرد حمایت کرده است، افزود: در جنوب کرمان با همت قرارگاه شهید سلیمانی دراین دو سال متمادی از کشاورزان خرد بیشتر حمایت شده است و بحث بازاریابی را پیگیری کردیم و بحث ترغیب بازاریان به سمت خرید محصولات کشاورزی از اقدامات اساسی سپاه در زمینه خرید محصولات کشاورزی بوده است.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیل‌گری خرید محصولات کشاورزی بالغ بر ۲۵۰۰ تن محصول خریداری شده است و خود مجموعه سپاه نیز ۸۰۰ تن محصول را مستقیم خریداری کرده است و حدود یک‌هزار تن نیز در بخش حمل و نقل کمک‌رسان بوده است.

بهروزه در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکل کشاورزان بخش حمل و نقل است که با افزایش سرسام‌آور کرایه مواجه هستیم، ولی متاسفانه اقدام خاصی صورت نپذیرفت و برای کشاورزان به صرفه نیست.

وی خاطر نشان کرد: از نماینده توقع داریم که پیگیری کنند حوزه حمل و نقل سامان دهی شود و بحث بازاریابی که رها شده است، لازم است فکرهای اساسی در این مباحث صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69687
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.