مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان


خرید گندم در کرمان ۸۰ درصد افزایش یافت

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان گفت: امسال ۲۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که این عدد در سال قبل ۱۶۰ هزار تن بود و افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، داریوش ماهری روز شنبه افزود: ۷۰ هزار تن گندم تولیدی امسال مربوط به شمال استان و ۱۷۵ هزارتن از جنوب کرمان خریداری شده است.

 وی بیان کرد: امسال بیشترین خرید گندم را در شهرستان‌های اُرزوئیه، رودبار جنوب، فاریاب، قلعه گنج و بردسیر داشتیم.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: ۴۰ هزار تن از گندم تولیدی استان مربوط به گندم دروم است که به مصارف صنعتی می‌رسد.

 وی تأکید کرد: ۲۸ هزار میلیارد ریال معادل ۹۶ درصد بابت خرید گندم تاکنون به کشاورزان پرداخت شده و ۷۱۱ میلیارد ریال نیز باقی‌مانده است که به‌زودی پرداخت می‌شود.

 ماهری ادامه داد: تمامی گندم خریداری شده استان کرمان در سیلوهای داخل استان ذخیره‌سازی شده است، اما برای تأمین نیاز استان حدود ۱۶۰ هزار تن گندم نیز از خارج از استان واردات داریم.

 کمبود سیلو در جنوب استان

 وی با اشاره به کمبود سیلوی ذخیره‌سازی گندم در جنوب کرمان اظهار داشت: فرمانداران در حال رایزنی برای ساخت سیلو هستند، ضمن اینکه کار ساخت یک سیلو توسط بخش خصوصی در شهرستان رودبار جنوب آغاز شده است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: بذر مرغوب، خدمات مناسب ترویجی به کشاورزان و غیره از جمله مواردی است که باعث افزایش تولید گندم در سال جاری در استان شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107428
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.