دانشگاه‌ها برای گره‌گشایی زندگی مردم وارد عمل شوند

استاندار کرمان در مراسم گشایش دوازدهمین کنگره باغبانی ایران در رفسنجان گفت: تاثیر فعالیت های علمی دانشگاه ها باید در حوزه عملیاتی و گره گشایی زندگی مردم مشهود باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در این کنگره که به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه ولیعصر رفسنجان تا ۱۷ شهریور برپاست با تاکید بر ظرفیت های بی نظیر کشاورزی در استان کرمان افزود: ما در تولید علم و مقالات در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم اما اگر پرسیده شود افکار عمومی چقدر آنها را با تابلو دانشگاه می بیند و در زندگی خود حس می کند، پاسخ شایسته شان دانشگاه ممکن است نشنویم.

به گفته وی کرمان استانی است که از نظر کشاورزی بویژه باغبانی از قطب های مهم کشور به شمار می رود؛ سابقه سنتی و تاریخی در این حوزه دارد و مردم به صورت سنتی در کشاورزی و باغبانی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: الان دنیا نسل های بسیار جدیدتری را در راستای خارج شدن از ساختارهای سنتی و ورود به کارآفرینی و گره گشایی در زندگی اجتماعی مردم در دانشگاه ها ارائه می دهد و اینکه دانشگاه تابلویی باشد برای به زیستن، توسعه همه جانبه و راحت زیستن در حوزه های مختلف مهم  است.

استاندار کرمان گفت: در حوزه کشاورزی در استان کرمان کاملا به شیوه سنتی فعالیت می کنیم؛ آن جاها که از علم و حوزه دانش بنیان استفاده کرده ایم در همین رفسنجان اتفاقات عجیبی افتاده و کسی به عنوان کشاورز نمونه از دست رئیس جمهوری در هفته جهاد کشاورزی جایزه گرفت؛ یکی از باغداران هم در تولید پسته خشک در هر هکتار ۱۴ تن تولید کرد که یک رکورد در دنیاست.

وی با طرح پرسش هایی که چرا دانشگاه ها نباید در زندگی مردم و کشاورزی ورود کنند و شیوه های آبیاری نوین را به زندگی مردم ببریم؟ اظهارداشت: در استان کرمان اتفاقات بی نظیری در حوزه های علمی رخ داده؛ محققان در شهرستان ارزوئیه، مزارع دانش بنیان در بحث کشت گردو و سایر کشت های مکانیزه اجرایی کرده اند.

به گزارش ایرنا این کنگره ملی به صورت حضوری و مجازی  با محورهای گیاه افزایی و تولید محصولات باغبانی، به‌نژادی، کشت بافت و زیست فناوری، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت، تنش های زیستی و غیرزیستی، کشت های بدون خاک و تولید گلخانه ای، کاشت و فرآوری گیاهان دارویی، گیاهان زینتی، فضای سبز و طراحی منظر و نیز تغذیه و آبیاری گیاهان درحال برگزاری است.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76126
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.