رودبار جنوب و قلعه‌گنج قطب‌های برتر تولید حنا در کشور

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان با تولید سالانه بیش از ۲۸ هزارتن برگ سبز گیاه دارویی حنا رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

منصور شریف مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مرحله دوم برداشت گیاه دارویی حنا از سطح زیر کشت ۴ هزار و ۶۷۲ هکتار از مزارع جنوب کرمان از اواخر تیرماه آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان او افزود:برداشت حنا در طول سال در طی سه مرحله اردیبهشت، تیر و مهرماه هر سال انجام می‌شود.

شریف بیان داشت: پیش بینی می‌شود در طی سه مرحله برداشت مجموعاً میزان ۲۸ هزار و ۳۲ تن برگ سبز گیاه دارویی حنا برداشت و به کارگاه‌های حناسابی داخل و خارج از استان ارسال شود.

او با بیان اینکه برداشت به صورت سنتی و یا با ماشین آلات کشاورزی انجام می‌شود گفت: حنا تولید شده در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شریف تصریح کرد: جنوب کرمان علی الخصوص رودبار جنوب و قلعه‌گنج یکی از قطب‌های برتر تولید گیاه دارویی حنا در کل کشور محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مشکلات اصلی حنا کاران را کمبود بذر اصلاح شده و عدم کارخانه‌های فرآوری در منطقه عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل در سال آینده با همکاری بخش خصوصی، کارخانه حناسابی و فرآوری حنا در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج راه اندازی که ارزش افزوده محصول و اشتغال جوانان را در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32549
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.