رییس دادگستری شهرستان جیرفت:


ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی جیرفت تخریب می‌شود

رییس دادگستری شهرستان جیرفت با تاکید بر این مطلب که حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یک ضرورت است، گفت: براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغات ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “اصغر ستایی مختاری” در جلسه کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جیرفت که در راستای اقدامات پیشگیرانه و حفاظت از اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی برگزار شد، افزود: همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط، به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از تبدیل شدن اراضی کشاورزی و مراتع حاصلخیز به اراضی غیرقابل کشت و همچنین حفظ رطوبت محیط شهری مورد تاکید است.

وی در رابطه با کاهش ورودی پرونده های با موضوع تصرف اراضی و تغییر کاربری های غیرمجاز گفت: دستگاه‌های مربوطه از جمله امور اراضی باید اقدامات پیشگیرانه خود را در خصوص زمین و اراضی به گونه ای تنظیم کنند تا از ورود حجم زیاد پرونده‌ها با این موضوع به سیستم قضایی جلوگیری شود.

ستائی مختاری درباره افراد سودجو که در مناطق نارجوئیه و خالق آباد اقدام به تصرف اراضی دولتی و ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند، گفت‌: همه این افراد شناسایی شده اند و برخورد قانونی لازم با آنها انجام خواهد شد.

رییس دادگستری جیرفت ضمن تاکید بر این مطلب که به زودی کار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت آغاز خواهد شد، ادامه داد: تلاش می شود با نظارت دقیق و جدی اجازه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی داده نشود و با سوءاستفاده کنندگان در این زمینه طبق قانون برخوردخواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش اراضی منطقه خالق آباد جیرفت از مرزی که مدیریت جهادکشاورزی مشخص کرده و خارج از طرح هادی می باشد، ممنوع است، از مردم شهرستان جیرفت و حومه خواست فریب افراد سودجو را نخورند.

ستائی مختاری در پایان اعلام کرد: بنگاه هایی که اقدام به خرید و فروش اراضی خالق آباد و نارجوئیه کنند متخلف شناخته شده و با آنها برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.