مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:


عنبرآباد رتبه اول تولید مرکبات در استان کرمان را دارد

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد از برداشت ۱۵۰ هزار تن انواع ارقام مرکبات در این شهرستان خبر داد که در استان مقام اول تولید را دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «محسن طاهری»  از برداشت محصول پرتقال در شهرستان عنبرآباد خبر داد و اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار هکتار از باغات شهرستان به کاشت محصول مرکبات اختصاص یافته که از کل این سطح ۱۰ هزار هکتار آن مثمر است.

وی گفت: بیش از ۲۰ رقم مرکبات در منطقه تولید می شود که شامل انواع ارقام  لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال محلی، والنسیا، انواع نارنگی و گریپ فروت است.

طاهری بیان کرد: کار برداشت محصول از شهریور ماه با ارقام زودرس آغاز شده و با برداشت ارقام دیررس شامل والنسیا و انواع گریپ فروت تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد افزود: از این سطح حدود ۱۵۰۰ هکتار پرتقال رقم  ناول است که بیشتر آن در مناطق کوهپایه ای شهرستان واقع شده و در حال حاضر در مرحله  برداشت بوده  و با توجه به اقلیم مناسب و عدم استفاده از مواد و کودهای شیمیایی از سلامت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: شهرستان عنبرآباد از نظر سطح زیرکشت مرکبات مقام اول را در استان کرمان دارد  و پیش بینی می شود از مجموع سطوح باغات تا پایان فصل برداشت حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصول سالم مرکبات در منطقه که از نظر کیفیت و سلامت محصول منحصر به فرد است، برداشت و ‌روانه بازار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79579
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.