مبارزه با مگس مدیترانه‌ای در ۱۰ هکتار از باغات کرمان انجام شد

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان، مبارزه با مگس مدیترانه ای با نصب تله‌های جلب کننده تغذیه‌ای سراتراپ و طعمه پاشی با پروتئین هیدرولیزات در سطح ۱۰ هکتار از باغات هلو (رقم آلبرتا) توابع کرمان انجام شد.

به گزارش دریافتی ایرنا، احمد مسعودی روز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: براساس ردیابی‌ها و پایش‌های انجام شده در خصوص فعالیت مگس میوه مدیترانه‌ای در شهرستان کرمان و مبارزه با آن به منظور جلوگیری از گسترش و کاهش خسارات ناشی از این آفت در دستور کار اداره جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: انجام این اقدامات به منظور شکار انبوه آفت، تاثیر به سزایی در کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت آن خواهد داشت و رعایت مسائل قرنطینه ای شامل فقدان جابجایی و نقل و انتقال میوه ها از باغ آلوده به سایر مناطق بایستی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: همچنین انجام عملیات کنترلی فوق توسط تمامی باغداران به خصوص باغدارانی که کشت های مخلوط دانه دار و هسته دار با سایر درختان میوه دارند به منظور کاهش آلودگی و جلوگیری از خسارت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از خسارت‌زاترین آفات میوه در دنیا است که میزبان‌های این آفت درختان میوه ازجمله هلو، سیب، انجیر، خرمالو، انار و پرتقال هستند.

مسعودی گفت: خسارت این آفت با آغاز تغییر رنگ میوه آغاز و آثار آن در محل تخم ریزی مگس بر روی میوه، به صورت پوسیدگی مشاهده می شود که در اثر تغذیه لارو آفت، ریزش شدید میوه اتفاق خواهد افتاد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31997
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.