معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری و تغییر شاخصهای رتبه بندی دانشگاههای وزارت علوم خبر داد و گفت: در این راستا شاخصهای جدید ارزیابی دانشگاهها را تدوین کردهایم و به زودی رتبهبندی این مراکز بر اساس شاخصهای جدید آغاز خواهد شد.
به گزارش کرماننو به نقل از ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت رتبهبندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین چالشها در امر رتبهبندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، نداشتن اطلاعات کافی، شفافیت و مستندات در شاخصهای تعریف شده بود و از آنجا که این اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار بوده و برخی از دانشگاهها موارد را تکمیل یا مستند نمیکردند، در نتیجه تصمیم گرفتیم شاخصها را مجدد بررسی و تعریف کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر برنامه تعریف و بازنگری شاخصهای ارزیابی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در معاونت آموزشی وزارت علوم آغاز شده است و ما توانستیم شاخصها را مجدد تعریف کنیم.
معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: سال گذشته ما دانشگاهها را رتبهبندی کردیم اما چون در برنامه تحولی وزارت علوم باید شاخصهای جدید رتبهبندی تعریف میشد در نتیجه تصمیم به ارزیابی و بازنگری مجدد شاخصهای قبلی گرفتیم.
دکتر عموعابدینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاخصهای جدید رتبهبندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعریف شده است و تلاش کردیم تا این شاخصها برای تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی تعریف شود چرا که نتایج رتبهبندی در اعتبارات و ماموریتگرایی این مراکز تاثیر خواهد گذاشت.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در انجام آمایش آموزش عالی، افزود: این آمایش در ۹ بند است و موارد آن مشخص است که یکی از این موارد مهارتی است و مقرر شده دروس و رشتههایی ایجاد کنیم که بتوانند نیاز منطقه و نیاز استان را تامین کرده و جایگاه بینالمللی پیدا کنند.
دکتر عموعابدینی با بیان اینکه درطرح آمایش سرزمین و آمایش آموزش عالی، برنامه اصلی ما ایجاد تحول است، خاطر نشان کرد: اگر بر این اساس حرکت کنیم آن موقع میتوانیم دانشگاه تمدن سازی داشته باشیم. البته از آنجا که حدود ۷۰ درصد تحول آموزش عالی کشور از آموزش است، در طرح تحول اصلاح امور باید شکل گیرد.