حذف بروکراسی بله، حذف مقررات خیر

«بروکراسی» را می‌توان کلیدواژه اصلی سخنان علیرضا رزم‌حسینی در سه سال اخیر دانست. او که در هر فرصتی از وجود قوانین مزاحم و بروکراسی انتقاد می‌کند این بار جلسه اقتصاد مقاومتی استان با دستور کار پنجره واحد اقتصادی را برای این کار مناسب دانست.

رزم‌حسینی در این جلسه که با حضور معاونین و برخی از مدیران مربوطه برگزار شد، گفت که در استان کرمان به دنبال حذف قوانین و مقررات نیستیم بلکه با ایجاد الگویی جدید می‌توان در قالب مدیریت پنجره واحد اقتصادی، در جهت حذف بروکراسی اداری و جذب سرمایه‌گذاران گام برداشت.

آن‌طور که روابط عمومی استانداری کرمان نوشته، راهکارهای حذف بروکراسی اداری در کوتاه‌ترین زمان جهت صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان دستور کار این جلسه بوده و رزم حسینی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های اداری گفته که «سرمایه‌گذار فراوان داریم اما آن‌ها را با بروکراسی اداری درگیر و دلسرد کرده‌ایم درحالی‌که برخی کشورها همچون گرجستان که از لحاظ تاریخی زیرمجموعه ایران بوده است، امروز رتبه فضای کسب‌وکار آن بهبودیافته و جایگاه خوبی دارند.»

استاندار کرمان به اتاق بازرگانی هم دستور داد که آزادراه سرمایه‌گذاری راه بیندازد. او گفت: «انتظار می‌رود اتاق بارزگانی کرمان به‌عنوان مدیر پروژه روان‌سازی سرمایه‌گذاری در استان نسبت به راه‌اندازی آزادراه سرمایه‌گذاری در استان کرمان با حذف بروکراسی اداری گام بردارد.» وی با تأکید بر اینکه جلسات رفع موانع تولید و فضای بهبود کسب‌وکار در استان کرمان به‌طورجدی پیگیری و دنبال شود، اظهار کرد: «دستگاه‌های ذی‌ربط قوانین و مقررات را به‌خوبی مطالعه نموده و ۱۳۸ مورد اختیاراتی که به استان‌ها تفویض شده را، راست آزمایی نمایند تا بتوان در جهت حذف بروکراسی اداری اقدام کرد.» استاندار کرمان با اشاره به اینکه دو هزار فرآیند آسان سرمایه‌گذاری در استان شناسایی‌شده است، افزود: «سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و منابع خارجی برای طرح‌های اقتصادی در دولت تدبیر و امید در استان کرمان صورت گرفته است که این روند به‌طور جد دنبال شود.» رزم حسینی در حالی همچنان بر حذف بروکراسی اداری تأکید دارد که دولت در ماه‌های پایانی کار خود قرار دارد و مشخص نیست در صورت تمدید دولت از سوی مردم، او مجدداً به‌عنوان استاندار کرمان معرفی شود. استانداری که معتقد است «بروکراسی اداری بزرگ‌ترین مانع توسعه کشور محسوب می‌شود.»

رزم‌حسینی خردادماه امسال در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان به‌تندی از بروکراسی موجود در دستگاه‌های اداری انتقاد کرد. او گفت که این بروکراسی نحس اداری موجب شده تا همه دست‌به‌دست هم دهند و نگذارند که از ظرفیت‌های کشور به‌خوبی استفاده شود و به همین واسطه، شاهد امضاهای طلایی و فسادهای اداری هستیم، فسادی که در همه دوره‌ها وجود داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10496
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.