تبعات کشاورزی غیر بهره‌ور به خاک رسید


استاندار کرمان: خاک را با این الگوی کشاورزی نابود کردیم

به گفته استاندار کرمان بخش‌های زیادی از خاک استان کرمان به دلیل الگوی کشاورزی اشتباه از بین رفته است.

به گزارش کرمان‌نو، استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت کشاورزی مدرن، گفت: جدا از بحث آب، ما با این کشاورزی در حال نابودی خاک هستیم و تا الان نیز بخش‌های زیادی از خاک نابود شده است.

محمدمهدی فداکار در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه چاره‌ای جز رفتن به سمت کشاورزی مدرن نداریم، گفت: گرچه کار سختی است؛ اما باید الگو ارائه و تأمین مالی انجام شود. این مسئله یک ضرورت است و به دلایل مختلف مجبور هستیم در این مسیر پیش برویم و مسئولان مربوطه باید کمک کنند.

استاندار کرمان در این جلسه در خصوص قطعی‌های برق موتورپمپ‌های کشاورزی، از کشاورزان خواست تا در کنار موتورپمپ‌های خود، پنل خورشیدی نصب کنند. به گفته او این اقدام هم برای کشاورزان پسته و هم خرما امکان‌پذیر است و با این اقدام تأمین برق بر عهده کشاورز است و دیگر در تابستان مشکل قطعی پیش نمی‌آید. او در این جلسه وعده داد که شرکتی را برای تأمین مالی این اقدام پای‌کار بیاورد تا هر چه سریع‌تر این اقدام صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106533
2 نظرات
  1. علی می گوید

    شما کجا رو سالم گذاشتید

  2. محمد بیگلری می گوید

    استان کرمان در اثر نابلدی وگاهی هم در اثر بی لیاقتی وگاهی هم در اثر رانت مدیریتی برای آینده ای نچندان دور قابل سکونت نخواهد بود. بارندگی در اثر رطوبت ورطوبت با گیاه تآمین میشود. ومتاسفانه با خشک کردن گیاهان توسط معادن و…همه منابع آبي از بین رفت. مثل معدن گل گهر ومس چهارگنبد باعث خشک شدن رودخانه تنگوییه که آب شرب سیرجان را تآمین میکرد، شدنند. آخه متاسفانه هیچ مقامی پاسخگو نیست وخیلی ها باید جوابگو باشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.