کرمان ویزای فرودگاهی صادر می‌کند

محمد جهانشاهی گفت: با توجه به پیگیری های استاندار کرمان در سال های اخیر و نگاه جدی که به مقوله گردشگری در استان کرمان وجود دارد در فروردین سال جاری نتیجه این تلاش ها به ثمر می رسد.

وی از صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه کرمان خبر داد و اظهار کرد: تعداد محدودی از فرودگاه های کشور قابلیت صدور ویزای فرودگاهی دارند که استان کرمان نیز اکنون به جمع آنها می پیوندد.

مشاور مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از جلسات متعدد مسئولین استان با وزارت خارجه سخن به میان آورد و ادامه داد: در جلسه امروز ۱۹ فروردین ماه که دستگاه های مختلف استان در آن حضور داشتند، مقرر گردید که ۲۷ فروردین با حضور دکتر «قشقاوی» معاون کنسولگری وزارت خارجه و مقامات ارشد استان کرمان صدور ویزای فرودگاهی استان کرمان آغاز به کار کند.

وی با بیان این مطلب که اعتبار این ویزا تا سقف یک ماه است اما امکان تمدید نیز وجود دارد، تصریح کرد: ایران در راستای توسعه گردشگری به دنبال صدور ویزای توریستی راحت برای گردشگران است که با این اقدام ورود گردشگران به کشور، تسهیل پیدا خواهد کرد.

جهانشاهی با اشاره به اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان مستقر بوده و مسئول پیگیری این مهم هستند، افزود: به جزء ۱۱ کشور، سایر کشورها، گردشگران می توانند در کشور خود توسط وب سایت تقاضای ویزا می دهند و ایران ظرف حداکثر ۱۰ روز ، توسط این وب سایت یک کد به آنها داده می شود و آنها پس از ورود طی یک پروسه کوتاهی ویزا برای آنها صادر و می توانند سفر خود در ایران را از کرمان آغاز نمایند.

مشاور مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: با تلاش های بخش دولتی و بخش خصوصی در سال ۹۶ کرمان از طریق شرکت های هواپیمایی با خارج از کشور ارتباط برقرار خواهد کرد تا روند رو به رشد استان کرمان با ایجاد این زیرساخت ها ادامه یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.