احمدی نژاد، بازی اصولگرایان را بهم زد

«احمدی‌نژاد در زمین اصولگرایان بازی می‌کند و ما نباید خودمان را سرگرم بازی او کنیم.» این عبارت را می‌توان استراتژی جریان حامی دولت در قبال کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد دانست. محمود واعظی در نشست با اعضای حزب متبوع خود در کرمان، از سیاست‌های اعتدال و توسعه در انتخابات آتی رونمایی کرد و گفت که «ما نباید کاری با احمدی‌نژاد داشته باشیم.» او گفت که از سه هفته پیش در جلسات حزب پیش‌بینی کرده بودیم که احمدی‌نژاد بیاید و استدلال کردیم که حضور او، به هم زدن بازی اصولگرایان است و آن‌ها باید به این موضوع واکنش نشان دهند نه حامیان دولت. الان هم همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

انسجام حامیان دولت

واعظی در بخش دیگری از سخنانش که به تحلیل آرایش جریان‌های مختلف اختصاص داشت، گفت که اعتدال‌گرایان با اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان میانه‌رو همراه است و از تندروی دوری می‌کند. او با اشاره به تلاش اصولگرایان تندرو برای اینکه روحانی تنها رییس جمهور تک دوره‌ای باشد، اظهار کرد: «این جریان از یک سال و نیم پیش تشکیلات خود را با نام یاران انقلاب راه انداختند اما از خرداد 92 دستاوردهای دولت را هدف گرفتند و امکانات هم داشتند. اخیراً یاران انقلاب به جمنا تبدیل شد و فکر می‌کردند اگر دو سه هزارتا آدم را با اتوبوس از جاهای مختلف بیاورند، مسائل اصولگرایان حل می‌شود اما موقع عمل اختلافات را دیدند.» او حمایت جمنا از رییسی را حاصل اختلافات درون‌گروهی دانست. واعظی درباره حامیان دولت گفت که در جبهه معتدلین، یک تفاهمی وجود دارد که از آقای روحانی حمایت شود. اصلاح‌طلبان ستاد خودشان را دارند، حزب اعتدال و توسعه هم ستاد خود را دارد. اصولگرایان معتدل هم می‌خواهند یک ستاد حامی آقای روحانی تشکیل دهند و همه این ستادها برای حمایت از رییس جمهور فعلی است. وی از حامیان دولت خواست که به‌هیچ‌عنوان اخلاق را زیر پا نگذارند و همواره به قانون پایبند باشند.

حاشیه

حضور معاون استاندار تا نماینده و پسرش

* زهرا ایران‌منش، عضو فعلی شورای شهر کرمان به‌عنوان عضو حزب اعتدال و توسعه کرمان در این نشست حضور داشت.

* ابوالقاسم سیف الهی، معاون عمرانی استاندار کرمان همراه با واعظی به این نشست آمد و موجب تعجب حاضرین در جلسه شد. چراکه سیف الهی عضو حزب اعتدال و توسعه نیست.

* حبیب‌الله نیک زادی پناه، نماینده مردم بم در مجلس که عضو حزب اعتدال و توسعه است، در این نشست حضور پیدا کرد. پسر وی هم که از حوزه کرمان برای انتخابات شورای شهر نام‌نویسی کرده، حاضر بود.

 

اعتدال و آیت‌الله هاشمی

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه به گفتمان اعتدال اشاره کرد که به اعتقاد وی باید در زندگی آیت‌الله هاشمی جست‌وجو کرد. به اعتقاد واعظی، آیت‌الله هاشمی در هر شرایطی سعی کرد اندیشه اعتدالی خود را حفظ کند چراکه در این اندیشه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. او گفت که مردم ما در سال‌های گذشته هم به سمت اصولگرایی رفتند و هم اصلاح‌طلبی. در هر دو گروه تندروی‌هایی دیدند اما در 92 و 94 به اعتدال اقبال نشان دادند. ما باید بتوانیم با رفتار دولت، این مشی را در کشور نهادینه کنیم. وی دولت تدبیر و امید را پایدارترین دولت به سیاست‌های رهبری دانست.

تشکر بهرامی از واعظی

در این نشست علی بهرامی، رییس حزب اعتدال و توسعه در کرمان خطاب به واعظی گفت که می‌دانیم تلاش برای گردش آزاد اطلاعات برای کسانی که در قدرت هستند چه سختی‌هایی دارد و چه کسانی جلوی شما می‌ایستند. ایستادگی شما  در مقابل کسانی که نمی‌خواهند در کشور گردش آزاد اطلاعات وجود داشته باشد، ستودنی است. رحیم ابوسعیدی، رییس ستاد انتخاباتی حزب در کرمان هم از اتحاد اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در کرمان گفت و پیش‌بینی کرد که روحانی با آرایی بیشتر از قبل رییس جمهور شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.