نیمی از تصادفات درون‌شهری در شهرستان کرمان


۶۳۴ نفر از اول سال در تصادفات رانندگی جان دادند

نیمی از تصادفات جرحی درون‌شهری مربوط به شهرستان کرمان است.

طبق آماری که در ستاد راهبری تصادفات استان در ۵ ماه اول سال قرائت می‌شود ۱۹۹۳ فقره جرحی از کل ۴ هزار تصادفات جرحی درون‌شهری مربوط به شهرستان کرمان است. این آمار ازاین‌جهت اهمیت دارد که طبق آمار اورژانس ۵۷ درصد از مجروحان تصادفات منتقل شده به اورژانس از محورهای درون‌شهری منتقل شدند.

آمار اورژانس از مصدومان تصادفات رانندگی در ۶ماهه اول سال که توسط دبیر شورای ترافیک قرائت شد نشان می‌دهد که ۳۰ هزار و ۹۶۱ نفر در اثر تصادفات به اورژانس مراجعه کردند. کل مصدومان منتقل شده به اورژانس نیز ۲۳ هزار و ۴۳۸ نفر بوده است. طبق آمار اورژانس ۱۳ هزار و ۱۷۳ نفر از مصدومان مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده و بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از این مصدومان از تصادفات محورهای شهری به اورژانس منتقل شدند که حاکی از حجم بالای تصادفات در محورهای شهری است.

به گزارش کرمان‌نو، بعد از کرمان بیشترین تصادفات جرحی در رفسنجان با ۴۳۸ فقره بوده است. (این آمار ۵ماهه اول سال است) بعد از رفسنجان هم سیرجان با ۳۸۸ فقره تصادف جرحی بوده است.

تمرکز تصادفات منجر به مرگ اما در محورهای برون‌شهری است، ۴۸۵ مرگ از ۶۳۴ مرگی که در ۶ماهه ابتدای سال ثبت شده است. طبق آماری که در ستاد راهبری تصادفات استان اعلام شد در ۶ماهه ابتدای امسال ۶۳۴ نفر در تصادفات رانندگی جان دادند. از این تعداد ۴۸۵ نفر در محورهای برون‌شهری، ۳۷ نفر در جاده روستایی و ۱۱۲ نفر در محورهای درون‌شهری جان باختند، نیمی از جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری منجر به مرگ در حوزه شهرستان کرمان بوده است.

بنا به آماری که داوود کریم‌دادی، دبیر شورای ترافیکی در این ستاد ارائه داد آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی از سال ۹۹ به این سمت با شیب تندی در حال افزایش است. به‌طوری‌که در سال ۹۹ تعداد جان‌باختگان ۹۶۹ نفر، در سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۸۰ نفر، در سال ۱۴۰۱ تعداد جان‌باختگان هزار و ۲۹۴ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد جان‌باختگان هزار و ۳۹۴ نفر بوده است.

سرهنگ علی رضایی در این ستاد پژو ۴۰۵ و پراید را عامل اصلی تصادفات معرفی کرد. بنا به اطلاعاتی که او در این جلسه از آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی بر حسب نوع خودرو مورداستفاده ارائه می‌دهد، ۲۷ درصد از این خودروها پراید و ۲۴ درصد پژو ۴۰۵ بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122070
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.