افشین صادقی، لژیونر کرمانی هندبال ایران:


در ایران، اولویتم بازی برای مس کرمان است

 تیم هندبال مس کرمان در حالی فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد که یک رکورد بی‌نظیر را از خود به‌جای گذاشت. همچنین افشین صادقی ملی‌پوش کرمانی این تیم نیز به‌عنوان بهترین بغل چپ لیگ برتر سال گذشته انتخاب شد. صادقی که امسال از جمع مسی‌ها جدا شده و به‌عنوان لژیونر هندبال ایران در کویت بازی خواهد کرد از سختی‌های فصلی که با قهرمانی شیرین شد می‌گوید.

در ادامه مصاحبه او با «کرمان نو» را می‌خوانید:

در مورد حضور فصل گذشته‌تان در مس کرمان بگوید.

فصل گذشته ما از لحاظ عملکردی در هندبال یک فصل فوق‌العاده‌ای داشتیم؛ اما از نظر شرایطی خیلی فصل سختی بود. سال گذشته هیچ‌کس کنار تیم ما نبود فقط خودمان بودیم و خودمان. با بچه‌ها هم قسم و همدل شدیم که قهرمان شویم. خداراشکر خدا هم به ما این شانس را داد و با همدلی و رفاقتی که بینمان بود قهرمانی را کسب کردیم؛ اما باز هم می‌گویم من خودم به شخصه از شرایط پارسال دلخور و ناراحت هستم. ما بارهاوبارها به باشگاه رفتیم باوجوداینکه در کورس قهرمانی بودیم کوچک‌ترین مسائل ما را حل نکردند. کوچک‌ترین مسائل ما مثل ایاب‌وذهاب، نبودن پزشک و … به‌هرحال من خودم از سال گذشته بسیار ناراحت هستم. فقط جا دارد یک خسته نباشید به کادر فنی و بچه‌هایمان بگویم که با تمام آن مسائل قهرمانی را کسب کردیم. یکی دو ماه آخر که آقای کافی آمدند باز شرایط بهتر بود؛ اما باز هم خیلی اذیت شدیم و آن‌طور که باید کار انجام می‌شد تا ما راضی باشیم نبود. همین باعث ناراحتی بچه‌ها بود. پارسال حتی به بچه‌های جوان تیممان یک پاداش داده نشد تا یک انگیزه‌ای برای آنها ایجاد شود.

قهرمانی با مس برای شما چه فرقی با قهرمانی‌های دیگری که کسب کردید داشت؟

قهرمانی سال گذشته با مس کرمان به من خیلی چسبید. من همیشه یکی از آرزوهایم قهرمانی با تیم شهرم و بچه‌های کرمان بوده. ما سالی که کرونا بود هم قهرمان شدیم؛ اما اصلاً جذابیتی برای ما نداشت؛ اما قهرمانی سال گذشته بیشتر به ما چسبید. خداراشکر این اتفاق افتاد و همین قهرمانی تمام سختی‌ها و اتفاقاتی را که در طول فصل افتاد را شست و برد.

در مورد جدایی از مس کرمان بگوید.

به‌هرحال هر سال پیشنهادات زیادی به هر بازیکنی داده می‎شود و بازیکن باتوجه‌به شرایط از نظر مالی و امکاناتی انتخاب می‌کند من هم پیشنهاد خوبی از این سمت برایم آمد و قراردادم را بستم. ورزش حرفه‌ای است، هر ورزشکاری دنبال یک تیم با شرایط بهتر و موقعیت بهتر است، البته من فصل گذشته نیز از این باشگاه کویتی پیشنهاد داشتم حتی نیم‌فصل هم دوباره به من پیشنهادی داده شد که مبلغ خوبی هم بود اما نتوانستم جدا شوم و در کرمان ماندم. امسال رقم خوبی را پیشنهاد دادند و من هم قبول کردم. این موضوع طبیعی است که ورزشکار دنبال یک تیم خوب با موقعیت خوب باشد. من قبلاً هم در این تیم کویتی بودم.

تلاش زیادی برای ماندن شما در مس انجام شد چه موانعی برای این حضور بود؟

من قرارداد را با این تیم بسته بودم و باتوجه‌به قراردادی که داشتم باید به این تیم می‌رفتم و برای آن‌ها بازی می‌کردم. من خودم به شخصه خیلی دوست داشتم در کرمان بمانم، به‌هرحال تمام بچه‌ها و دوست و رفقایم در تیم هستند. بازی‌کردن در شهر خودم به‌مراتب برایم بهتر و راحت‌تر است؛ اما قراردادی را امضا کرده بودم و نمی‌توانستم برخلاف آن عمل کنم مگر اینکه باشگاه به من می‌گفت که قرارداد را کنسل کنم وگرنه من نمی‌توانستم این کار را انجام دهم و اگر با هر ۲ باشگاه قرارداد می‌بستم دچار محرومیت می‌شدم. به‌هرحال قسمت این بود که امسال در اختیار تیم کویتی باشیم. برای تیم مس کرمان هم آرزوی موفقیت می‌کنم. مهره‌های خوبی به این تیم اضافه شدند که ان‌شاءالله بتواند قهرمانی را تکرار کند.

IMG 20241017 205431 178

در مورد شرایط تیم جدید و لژیونر شدنتان بگویید؟

من سال‌های قبل هم لژیونر شدم و در همین تیم بازی کردم. چند سال پیش با همین تیم چهارم لیگ برتر و سوم جام اتحادشان شده بودیم؛ اما خب سالی که گذشت یکم بدشانسی آوردند یکی دو تا از بازیکنان خوبشان در بازی‌های ملی‌شان دچار آسیب‌دیدگی شدند و تیم کمی ضعیف شده است. یکی دو بازیکن جدید هم گرفتند حالا ان‌شاءالله برویم و بازیکنان مصدوم تیم هم برسند و بتوانیم تیم را به شرایط خوب قبل برگردانیم در کل تیم شرایط خوبی دارد. کشورهای عربی امکانات خوبی را به ورزشکار می‌دهند و ورزشکار دیگر دغدغه‌ای به‌غیراز هندبال بازی‌کردن ندارد نه من هر ورزشکار دیگری هم که جای من بود قطعاً این پیشنهاد را قبول می‌کرد.

فکر می‌کنید هندبال ایران و علی‌الخصوص کرمان از نظر امکانات و… چه تفاوتی با کشورهای دیگر دارد؟

باشگاه‌های ایران از نظر حامی مالی دچار مشکلات هستند. خیلی از حامیان مالی سمت هندبال نمی‌آیند. بیشتر سمت ورزش‌هایی مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال می‌روند. حامیان مالی هم که سمت این رشته می‌آیند خیلی پول خرج نمی‌کنند درحالی‌که شما اگر بخواهی در رشته‌ای حضور موفق داشته باشی باید هزینه‌های خوبی هم بکنی. به نظر من ایران و کرمان هم زیرساخت خوبی برای هندبال دارند فقط نیاز است در این ورزش هزینه شود تا نتایج را هم ببینند.

در بازگشت به ایران باز هم شاهد حضور شما در مس خواهیم بود؟

ورزش، ورزش حرفه‌ای است هر لحظه هر سال بازیکن ممکن است با جایی قرارداد ببندد. شاید سال آینده همین کویت بمانم شاید برگردم ایران. معتقدم هیچ‌چیزی هیچ‌ها نوشته نشده؛ اما قطعاً اگر سال آینده ایران باشم اولویتم مس کرمان است؛ چون زادگاهم و شهرم را دوست دارم و مسلماً اگر قرار باشه در ایران بازی کنم آن تیم مس کرمان خواهد بود مگر اینکه شرایطی پیش بیاید که توافقی صورت نگیرد.

روند مس کرمان را چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید مس باوجود تغییراتی که داشته امسال هم شانس قهرمانی دارد؟

تیم بسته شده تیم خوبی است. ۲ تغییر داشته که یکی من بودم و دیگری مجتبی حیدرپور و جای ما هم بازیکنان خوبی آمده و به نظر من این ۲ بازی هم که مس کرمان انجام داد سوار بازی بود؛ اما یکم زمان می‌برد تا بازیکنان کنار هم هماهنگ شوند. به‌هرحال از بدنسازی لیگ هم آمدند یک مقدار می‌تواند بدن‌هایشان سنگین باشد. این تیم الان کادر خیلی قوی دارد بدنساز خوبی کنار تیم است آقای ایرانمنش از بدنسازان خوب کرمان است، همین‌طور آقای امینایی از دانش خوبی برخوردار است و حقش بود که در جایگاه سرمربیگری باشد. تیم خوبی است ۲ بازی هفته اول را با برد پشت سر گذاشتند. برد با هر نتیجه‌ای برد است چه با یک گل چه ۱۰ تا گل. به نظرم باید فشارها از روی تیم برداشته شود. امیدوارم این بازیکنانی هم که به تیم اضافه شدند بتوانند کمک کنند تا تیم دوباره قهرمان شود. البته تکرار قهرمانی نیازمند این است که باشگاه مس کرمان تمام قد کنار این تیم باشد و هوای تیم را داشته باشد و خوشبختانه وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است تنها باید همدل و یک‌پارچه کنار هم باشند تا ان‌شاءالله قهرمانی دیگری برای مس کرمان رقم بخورد.

درمورد حریفان آسیایی مس و عملکرد این تیم نظرتان چیست؟

از قبل هم گفتم بازی‌های آسیا خیلی سطحش از بازی‌های ملی که در آسیا انجام می‌شود بالاتر است. در باشگاه‌های آسیا هر تیمی جدا از بازیکنانی که دارد با ۲ تا ۴ بازیکن خوب دیگر هم می‌تواند وارد مسابقات شود. مسلماً تیم‌ها خصوصاً تیم‌های عربی باقدرت می‌آیند؛ اما تیم مس کرمان هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و حتی می‌تواند بین ۴ تیم آسیا باشد. تیم مس تیم خوب و پر مهره‌ای است و انگیزه‌های زیادی هم دارد و من مطمئنم بچه‌ها بازی‌های خیلی خوبی را به نمایش خواهند گذاشت و می‌توانند بین ۴ تیم قرار بگیرد.

تسویه سال گذشته انجام شد؟

ما از لحاظ قراردادی تسویه شدیم و از آقای کافی هم تشکر می‌کنم اما خب پاداش قهرمانی مانده که گویا قول‌هایی برای پرداخت داده شده است. البته باید در نظر داشته باشیم آن پاداش حق همه بازیکنان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123291
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.