تخریب بخش‌هایی از عملیات عمرانی منطقه شیشه‌گر


چالش اهالی شیشه‌گر و شهرداری منطقه سه کرمان

پنج و نیم صبح امروز نیروهای شهرداری منطقه سه کرمان بخش‌هایی از عملیات عمرانی صورت‌گرفته در منطقه شیشه‌گر را تخریب کردند. تخریبی که به ادعای رئیس شورای شیشه‌گر بدون حکم قضایی بوده و اساساً در خارج از محدوده شهر کرمان و اختیارات شهرداری است. این عضو شورا ادعا می‌کند حجم این تخریب برابر ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده که دو پنجم کل بودجه سال (۵۰۰ میلیون تومان) منطقه شیشه‌گر است. دشتی، ریاست شورای شیشه‌گر در گفت‌وگو با «کرمان نو» اذعان دارد که دررابطه‌با این تخریب نامه‌ای به دادستان نوشته و پیگیری‌هایی از سمت استانداری و فرمانداری انجام داده است.

به گزارش کرمان‌نو، رئیس شورای شیشه‌گر می‌گوید: عملیات عمرانی در منطقه شیشه‌گر مصوبه شورا و کمیته تطبیق را داشته است. قرار بوده که در قالب این طرح از طریق انباشت سهم چند ساله این روستا از محل مالیات بر ارزش‌افزوده ۳۰۰ متر از بافت قدیم این روستا جدول‌گذاری و آماده‌سازی شود.

صبح امروز (ساعت ۰۵:۰۵) اما آن طور که ریاست شورا نقل می‌کند، نیروهایی از سمت شهرداری منطقه سه کرمان بخش‌هایی از این جدول‌گذاری را تخریب و بلوک‌ها را با خود می‌برند.

دشتی ریاست این شورا حجم تخریب شهرداری را برابر با ۲۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کند، عددی که تقریباً دو پنجم کل بودجه ۵۰۰ میلیون‌تومانی این روستا است. \

دشتی با بیان اینکه نیروهای شهرداری منطقه سه کرمان مانع از عکس و فیلم او شدند اذعان دارد که فرماندار در تماس با او از این مسئله اعلام بی‌اطلاعی کرده است.

به گفته او شهرداری خودسرانه و در محدوده‌ای که کد روستا دارد و خارج از محدوده شهر کرمان و اختیارات شهرداری است این اقدام را انجام داده است.

ریاست شورای شیشه‌گر دررابطه‌با این اقدام شهرداری نامه‌ای به دادستان نوشته و پیگیر این موضوع است.

شهردار منطقه سه: شیشه‌گر طرح هادی ندارد و در محدوده شهر کرمان است

رضا خیاط‌زاده شهردار منطقه ۳ کرمان در گفت‌وگو با «کرمان نو» با تأکید بر این مسئله که تخریبی در این روستا صورت نگرفته است می‌گوید: «روستا در حریم شهر کرمان است، چون روستای شیشه‌گر طرح هادی ندارند، هر گونه ساخت‌وساز در این روستا باید از طریق بنیاد مسکن، بخشداری و شهرداری انجام شود.»

خیاط‌زاده در این گفتگو اذعان دارد که دهیاری مجوزی برای عملیات عمرانی نداشته است و این منطقه باید اول طرح هادی را پیگیری کند و بعد از آن عملیات عمرانی را انجام دهد، چرا که این عملیات عمرانی ممکن است با طرح هادی مغایرت داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.