بررسی‌های کرمان‌نو نشان داد؛


عشرت کردستانی، عضو شورای شهر کرمان در ۶ جلسه اخیر شورا ۴ جلسه غایب بود

به گزارش کرمان نو از جلسات شورای شهر کرمان، یک عضو شورای شهر کرمان که تنها عضو زن این شوراست در ۶ جلسه نشست علنی شورای شهر کرمان، ۴ جلسه حضور نداشته است. در واقع خانم کردستانی طی حدود ۲ ماه گذشته، فقط در ۳ جلسه حضور داشته است.

بر اساس مشاهدات ما از جلسات برخط شورا او را می‌توان عضو ساکت شورا نامید. عشرت کردستانی در جلساتی از شورا که حضور دارد به تعداد قابل‌توجهی از مصوبات رأی ممتنع می‌دهد.

به گزارش کرمان‌نو در نشست شورای عمومی شهر کرمان که روز دوشنبه ۳۰ مهرماه برگزار شد، تنها عضو زن این شورا یعنی عشرت کردستانی مجدداً غایب بود.

کردستانی از ابتدای امسال از حدود ۲۲ جلسه شورای علنی ۷ جلسه غیبت کرده است. کردستانی عضو دو کمیسیون شفافیت و بهره‌وری و کمیسیون فرهنگی است که از ابتدای امسال در کمیسیون فرهنگی هم ۹ جلسه غیبت داشته و در کمیسیون بهره‌وری هم ۸ جلسه غایب بوده است.

البته بر اساس قانون او می‌تواند ۱۲ جلسه غیرمتوالی یا ۶ جلسه متوالی در شورای شهر کرمان غیبت کند و هنوز به این محدودیت نرسیده؛ اما واضح است که مشغله‌های دیگر این عضو شورا باعث شده غیبت‌های او زیاد شود.

کردستانی در سال اول این دوره شورای شهر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بود که در این مقام با «کرمان نو» گفت‌وگو نمی‌کرد. او ریاست کمیسیون فرهنگی را برای سال‌های بعد به محمود بابایی واگذار کرد و خودش نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شد.

عشرت کردستانی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته زنان دارای معلولیت ایران است. او پرچم‌دار کاروان ایران در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ بود. کردستانی مجروح جنگی به‌حساب آمده است. عشرت کردستانی در سال ۱۳۸۱ و در ۱۹ سالگی در بازدید از منطقهٔ شلمچه با قطعی پای راست دچار مجروحیت شد.

او سال ۱۴۰۰ با قرارگرفتن در لیست موسوم به میثاق و با ۱۷۶۷۸ رأی به‌عنوان نفر سوم وارد شورای شهر ششم در شهر کرمان شد. با این تعداد رأی نامزدها در انتخابات شورای پنجم در شهر کرمان جایگاهی بهتر از نوزدهم کسب نکردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123422
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.