مدیرکل استاندارد استان کرمان:


نازل‌های سوخت کرمان استاندارد ندارند؛ بازرسی ورود کند

 نازل‌های سوخت استان کرمان الزامات استاندارد را نداشته و در شرایطی خیلی از جایگاه‌داران همکاری ندارند، ضرورت دارد که بازرسی استان به این مسئله ورود کند.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، بر اساس قانون و در راستای حفظ حقوق شهروندی و حمایت از حقوق تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده، بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد است و باوجود اهمیت این موضوع نازل‌های سوخت جایگاه‌های استان کرمان وضعیت مطلوبی ندارند و به گفته مسلم بسیج، مدیرکل استاندارد استان کرمان نازل‌های سوخت استان، الزامات استاندارد را ندارند.

 مدیرکل استاندارد استان کرمان دلیل استاندارد نبودن نازل‌های سوخت را در عدم همکاری جایگاه‌داران عنوان می‌کند در این شرایط ضرورت دارد که بازرسی استان کرمان به این مسئله ورود کند تا مشخص شود که گره کار کجاست.

 مسلم بسیج اظهار داشت: همکاران ما و بازرسان استاندارد در سطح استان کرمان، اقدامات لازم جهت بازرسی از این نازل‌ها را در حد توان خود را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان هم حساسیت لازم را جهت استاندارد نازل‌های سوخت دارد، اما هنوز نتوانستیم به جمع‌بندی لازم در این زمینه برسیم، افزود: متأسفانه خیلی از جایگاه‌داران همکاری لازم را ندارند.

 مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه متأسفانه تعداد زیادی از نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت کرمان غیرفعال است، ادامه داد: متأسفانه تعدادی هم که فعال هستند الزامات استاندارد را ندارند و دلیل آن عدم همکاری جایگاه‌داران سوخت است.

بر اساس قانون و در راستای حفظ حقوق شهروندی و حمایت از حقوق تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده، بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد است که در این راستا آزمون دوره‌ای بررسی نازل‌های سوخت توسط سازمان ملی استاندارد به نمایندگی از دولت به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

 در بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت، تمامی نازل‌های عرضه سوخت مایع به‌وسیله پیمانه‌های مرجع استاندارد که دارای ظرفیت ثابت تنظیم شده توسط آزمایشگاه کالیبراسیون است، کنترل می‌شوند که باید میزان سوخت خارج شده از نازل با معیار مندرج بر روی پیمانه مطابقت داشته باشد و پس از هر آزمون و در صورت قبولی بر روی کابین نازل برچسب آزمون دوره‌ای صحت عملکرد نازل نصب می‌شود که دارای تاریخ آزمون و تاریخ انقضا است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123496
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.