روند انتخاب شهردار در شهر سرچشمه

مرداد رو به پایان است و به شهریور زمان آغاز به کار شوراها نزدیک می شویم از اولین وظایف شوراهای شهر انتخاب شهردار است.در شهرهای استان ما نیز بحث انتخاب شهرداران بسیار داغ است.

«کرمان نو» در سلسله گزارشهایی به بررسی نحوه انتخاب شهردار در شهرهای مختلف استان پرداخته است.در این گزارش نیز دو تن از منتخبین مردم در شورای شهر سرچشمه به سوالهای « کرمان نو» در خصوص نحوه انتخاب شهردار  این شهر پاسخ گفتند.

 نجمه صادقی می گوید که ۹ کاندیدا از سوی منتخبین معرفی شدند.  بدین صورتکه  هر کدام از منتخبین یکی – دو نفر را مطرح کردند. هر کدام از نامزدها به جلسه ای با حضور منتخبین شوراها دعوت شدند و رزومه و همچنین برنامه خود را ارائه کردند . صادقی تاکید می کند که  این کاندیداها فقط توسط منتخبین شورا معرفی شدند توصیه ای از  سوی هیچ نهادی به ما نشده است.

وی افزود که هنوز به تصمیم نهایی نرسیدیم ولی قطعا از بین همین ۹ نفر پس از شروع فعالیت شورا احتمالا طی یکی دو جلسه اول شهردار انتخاب خواهد شد. منتخب مردم سرچشمه در شورای شهر تصریح می کند که نظر مسئولین مجموعه مس برای شورا خیلی مهم است. زیرا ضرورت دارد که  شهرداری که انتخاب می شود. تعامل قابل قبولی  با مس داشته باشد. حتما راجع به انتخاب نهایی نظر مس را  جویا خواهیم شد.

 از نظر صادقی توان اجرایی کاندیدا از جمله تعامل فرد با استانداری ،وزارت کشور، فرمانداری و نمایندگان مجلس خیلی مهمتر از سابقه اجرایی ست.

سلاجقه دیگر منتخب شورای شهر سرچشمه نیز می گوید کاندیداهای معرفی شده توسط اعضا  شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. هر چند هنوز گزینه اصلی انتخاب نشده است.ویژگیهای فرد صاحب صلاحیت شهرداری از نگاه سلاجقه عبارتند از سابقه کار، مدرک تحصیلی و تعامل با مجموعه مس . منتخب شورای سرچشمه اطمینان خاطر داد که قطعا در یک مرحله شهردار انتخاب خواهد شد و قرار نیست برای مدتی سرپرستی برای شهرداری سرچشمه انتخاب شود.

در تمامی گفتگوهای «کرمان نو» با نمایندگان شوراهای شهر در سطح استان مسئله محافظه کاری و اینکه به هیچ عنوان اسم کاندیدی به میان نیاید مشهود است. امید به اینکه منتخبین مردم در جایگاههای مختلف انتخابی در نظام سیاسی کشور مردم را بیش از این محرم بدانند و نحوه عملکرد خویش را با شفافیت بیشتری به مردم ارايه دهند.  به نظر می رسد شفافیت منتخبین مردم در شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار الگوی مناسبی برای سایر نقاط کشور باشد.

شهر مس سرچشمه یکی از شهرهای استان است که در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر شهربابک واقع شده است. زمستان‌های بسیارسرد و پربرف و تابستان‌های خنک و ملایم دارد. معدن مس در نزدیکی این شهر قرار گرفته است. این معدن یکی از عظیم‌ترین معادن مس جهان است و بزرگترین مجتمع صنایع مس جمهوری اسلامی ایران در  این شهرواقع شده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13456
1 نظر
  1. roohi می گوید

    با عرض سلام و ادب خدمت شما عرض کنم شهر مس سرچشمه در فاصله ٥٠ کیلومتری شهر رفسنجان واقع شده‌است و اینکه نظر تمامی اعضای محترم مهمه،کلمه شورا به معنای مشورت و همفکری می باشد نه انتخاب سلیقه ای و لج و لجبازی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.