۵۰ هکتار از بستر منابع طبیعی راین در آتش سوخت

مهدی رجبی زاده که در این عملیات حضور داشت گفت که غفلت گردشگران ظهر جمعه در منطقه ییلاقی و گردشگری گروه راین موجب ایجاد حریق در دامن جنگلها و مراتع سرسبز این منطقه شد که وزش باد شدید وسعت حریق را گسترش داد.
وی اظهار کرد که حریق در منطقه گروه در هشت ساعت تلاش و کوشش مردم منطقه، نیروهای هلال احمر و یگانهای حفاظت منابع طبیعی کرمان، رابر و بافت به فرماندهی منابع طبیعی استان در منطقه مهار و اطفا شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفته توپوگرافی خاص منطقه کوهستانی گروه راین امکان حضور خودروهای امدادی و آتش نشانی را سلب کرده بود و کار مهار حریق به سختی انجام شد.
رجبی زاده ضمن اظهار تاسف از نابودی و آسیب دیدگی حدود 50 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه از تلاش مردم و نیروهایی که در امر سخت اطفاء حریق حضور داشتند قدردانی کرد.
وی از گردشگران عرصه های منابع طبیعی خواست، مراتب احتیاط کامل را رعایت کرده و سایر گروهها و مردمی که در مناطق گردشگری حضور دارند را نیز در راستای حفظ وحراست از طبیعت زیبای استان کرمان به رعایت اصول ایمنی تشویق و ترویج کنند.
رجبی زاده از مردم خواست، هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان را به فوریت با تلفن 1504 مرکز امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13709
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.