نامزدهای شهرداری هفته آینده در حضور رسانه‌ها اعلام برنامه می‌کنند

محمد فرشاد گفت که ۶ گزینه شهرداری هفته آینده شنبه و یکشنبه در حضور رسانه‌ها اعلام برنامه می‌کنند. روز شنبه علی بهرامی ساعت ۱۶:۳۰ ، محسن پوراسماعیلی ساعت ۱۷:۳۰ و محمد سام ساعت ۱۸:۳۰ برنامه های خود را ارائه می دهند. روز یکشنبه هم در همین ساعت‌ها مهران عالم‌زاده، دادخدا غضنفری و منصور کمالی برنامه های خود را ارائه می دهند.
وی ادامه داد همانطور که در همه ادوار مرسوم است جلسات شورا در اولین روز برگزاری به ساماندهی شورا و تایید و تشکیل کمیسیون ها می پردازد و دستور کار امروز جلسه مربوط به کمیسیون ها است که بر اساس قانون کمیسیون های تخصصی بایستی تعیین گردد.
دیگر عضو شورای پنجم در این نشست با بیان اینکه در جلسات غیرعلنی و بررسی با اعضای شورای شهر اسم کمیسیون ها تعیین شده است، گفت که مجموعا هشت کمیسیون پیشنهاد شده است تا بعد از بررسی و پیشنهاد اعضای شورای شهر به تصویب برسد. کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان، کمیسیون عمران،‌ حمل و نقل، کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان، کمیسیون بودجه و تامین منابع مالی پایدار، کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه نشینی، کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون خدمات بهداشت و پسماند و کمیسیون گردشگری و ایده های نو از آن جمله اند.
محمدجواد کامیاب افزود که سعی بر این بوده است تا سرفصلی با عنوان بودجه در یک کمیسیون داشته باشیم و این در همه کشور وجود دارد و باید در این دوره در زمینه بودجه و ایجاد منابع پایدار فعال تر و متفاوت عمل کنیم.
رامین ارجمند کرمانی گفته بر اساس خبرها شش کمیسیون در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است که بسیار جامع و کامل هستند و باید از انتخاب یکسری عناوین برای کمیسیون ها صرفنظر کنیم زیرا بعدها چالش ایجاد خواهند کرد.
در ادامه نشست امروز به پیشنهاد رئیس شورای شهر عناوین کمیسیون های مطرح شده هر کدام به صورت جداگانه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد تا در نهایت با رای گیری عناوین کمیسیون ها به تصویب رسید.
نایب رئیس کمیسیون شورای شهر کرمان گفت که حاشیه نشینی و گردشگری جزء مسائل کلان شهر ما هستند و باید به صورت ویژه به آنان پرداخت.
علی بهرامی ترکیب هشت عنوان کمیسیون پیشنهادی را تایید کرد.
رئیس شورای شهر یادآور شد که باید متناسب با شریط استان تصمیم گیری کنیم و البته می توانیم نگاهی هم به شهرهایی همچون تهران داشته شیم.
محمد فرشاد گفت که باید از وظایف روزانه شورا فراتر رویم و غیر از انجام کارهای روزمره به کارهای دیگر هم بپردازیم و ایده سازی شود، در برنامه های انتخاباتی ما به ضرورت وجود مرکز پژوهش ها تاکید شده بود و باید افراد صاحب نظر را از بیرون دعوت کنیم تا نسبت به عمران و آبادی شهرمان ایده های کارآمد و خلاق داشته باشیم.
وی افزود که انتخاب شهردار با رای مطلق یعنی بالاتر از نصف است و اگر یکی از کاندیداها بتواند 6 رای را از آن خود کند به عنوان شهردار کرمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
فرشاد با بیان اینکه شورای شهر بسیاری از افراد توانمند را برای عهده داری شهرداری کرمان در نظر گرفته و به آنان پیشنهاد داده بود، گفت که از مطرح شدن اسامی افراد برای شهرداری کرمان، با آنان گفت و گو کردیم اما برخی به دلایل مختلف انصراف دادند از جمله دکتر فدایی که همزمان معاونت استانداری به وی هم پیشنهاد شده بود و فدایی آن سمت را قبول کردند، طاهری مدیر آب و فاضلاب کرمان هم یکی از گزینه های دیگر بود و وی سمت فعلی خود را ترجیح داد و همچنین جلال مآب هم از دیگر گزینه ها بود.
وی ادامه داد که گزینه هایی که می شناختیم یا در ذهنمان بوده کنکاش و تجمیع کردیم و به ۲۷ نفر رسیدیم و در نهایت به ۶ گزینه نهایی رسیدیم و در این انتخاب به هیچ عنوان رویکرد خاصی نبوده و انتخاب شدگان فعلی از هر گروه سنی و با برنامه های مختلف حضور دارند.
فرشاد خاطرنشان کرد که ممکن است یکی از گزینه ها شهردار شود یا ممکن است انصراف دهند و یا اینکه گزینه دیگری معرفی شود، اما آن چیزی که مهم است ما به دنبال بهترین گزینه ممکن برای شهرداری کرمان هستیم. ما همچنین فضای مجازی را رصد می کنیم و از نظرات صاحب نظران استفاده کرده ایم و همچنان استفاده خواهیم کرد.
رئیس شورای شهر عنوان کرد که هیچ بحثی پشت درهای بسته نیست و پنهان نخواهد بود و باید تلاش کنیم فضای مطبوعاتی شفاف باشد و آرامش حکم فرما شود و ما قول می دهیم هیچ موردی را از مطبوعات مخفی نکنیم زیرا پنجمین دوره شورای شهر کرمان می خواهد موفق باشد و کارهای موفقی را در دوره فعالیت خود انجام دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13959
2 نظرات
  1. ع می گوید

    سلام
    مگه مهندس بابایی چه هیزم تریج به اصلاح طلبان فروخته که حاضر نشدند حتی اسمشو تولیست کاندیداها بزارن
    واقعا متاسفم براخودمون کیارو انتخاب کردن

    1. غ می گوید

      باور کنین همش سیاسی بازیه
      خدا می دونه

      این محسن پور اسماعیلی اصن کار بلده ؟!!!!!!!!
      همش رابطه بازی

      اونوقت مهندس بابایی رو زدن کنار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.