کشت ۲۵۰۰ هکتار پیاز در جنوب کرمان

فرامرز رستگاری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور تامین خلاء بازار و استمرار تولید محصول پیاز در زمستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنوب استان کرمان در سال زراعی جاری به کشت این محصول اختصاص داده شد.
وی تصریح کرد که عملیات کشت پیاز طرح استمرار از پنجم شهریور ماه سال جاری در شهرستان جیرفت و عنبرآباد آغاز شده است و تا پایان مهرماه عملیات اجرایی کاشت آن به پایان می رسد.
رستگاری افزود که با توجه به سطوح ابلاغی شهرستان جیرفت پیش بینی می شود ۱۲۰هزارو ۵۰۰ تن محصول پیاز در سال زراعی جدید برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفته با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سطح ملی توصیه می گردد کشاورزان به منظور تضمین ثبات بازار و تعادل عرضه و تقاضا در فصل برداشت از کاشت بی رویه خودداری و ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به عقد قرارداد کاشت اقدام نمایند.
وی خاطر نشان کرد که برای جلوگیری از به گل رفتن محصول(بولتینگ) ناشی از شوک دمائی در مناطق سردسیر (محل خزانه ) و اواخر پاییز در مناطق دشت نسبت به جابجایی به موقع نشاء از مناطق سردسیری اقدام و از کاشت دیر هنگام محصول جدا خود داری فرمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14166
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.