بامداد امروز ع.خ قاتل پرونده امامزاده زید بم اعدام شد

مجیدی قاضی اجرای احکام کیفری دادگاه شهرستان بم در خصوص پرونده قتل سال ۹۴ امامزاده زید به خبرنگار پیام ما گفت: قاتل بنام ع.خ ۳۸ ساله امروز به سزای عمل خود رسید و قصاص شد.
این پرونده از جمله پرونده هایی بوده است که امنیت شهرستان را مورد اشاعه قرار داده بود و بدلیل اهمیت پرونده اصل پرونده و رسیدگی در مرکز استان اتفاق افتاد و بعد از صدور حکم و قطعی شدن ان بعنوان اینکه قتل در شهرستان بم رخ داده است روز یکشنبه ۲۷شهریور نیابتی به دست ما مبنی بر اجرای حکم واصل شد و زندانی جهت اجرای حکم به زندان بم منتقل شد.
در واقع ما فقط مرجع اجرا کننده نیابت در این خصوص بودیم.
وی افزود:امروز حکم بدون هیچ مشکل و حاشیه ای اجرا شد.کسی که حکمش اجرا شد علاوه بر بحث قتل،شخصی بود خودزنی و شرارت های بسیاری داشته است .
قاضی اجرای حکم درخصوص حکم محاربه اظهارداشت:محاربه به مبنای کشیدن سلاح به قصد رعب و وحشت مردم است و چون اصل رسیدگی پرونده نزدما نبوده است ما فقط در ارتباط با قصاص نفس حکم را اجرا کردیم .
مجیدی در ارتباط رفتار قاتل واینکه ایا از کرده خود پشیمان بوده است یا خیر گفت:قاتل هیچ زمان اظهار پشیمانی نکرده و فقط تقاضای رضایت از اولیای دم داشت .وی در زندان هم از رفتار مناسبی برخوردار نبود و بسیار شرارت می کرد.
وی بیان کرد:به حکم آیه شریفه قرآن یکی از بارزترین اثری که اجرای حکم قصاص دارد این است که عبرتی برای دیگران باشد و بیشتر خانواده ها باید در جامعه ای که اسیب های اجتماعی همه را تهدید می کند در جهت تربیت بهتر فرزند کوشش کنند و در سنینی که با این آسیبها بیشتر مواجه می شود باید به فرزندشان اموزشهایی بدهند و بدانند دلیلی ندارد شخص قمه یا چاقو همراه خود حمل کند.متاسفانه زمانی شخصی عصبانی می شود درصد زیادی از قوه اختیارش پایین می اید و زمانی مرتکب جنایت میشود متوجه عملش نمی شود و می طلبد در یک سنی والدین و خود اشخاص مراقب باشند.
وی در خصوص اعدام هایی که در ملا عام صورت میگیرد گفت:اصل قصاص پایه و بنیه آن بر این اساس است که حکم جوری اجرا شود که باعث عبرت دیگران باشد اما به موجب قانون اجرای حکم در ملاء عام نیاز به تسریع در حکم قانون دارد.اما متاسفانه با پیشرفتهای موجود اجرای حکم در ملاء عام باعث شده است دستاویزی گردد برای افرادی که از لحاظ حقوق بشر فعالیت دارند و باعث مشکلاتی شود انشاء الله گزارشاتی که پخش می شود باعث عبرت دیگران خواهد شد.
مجیدی قاضی اجرای احکام در پایان گفت:ع . خ دلیل اصلی قتل را مصرف داروهای روان گردان اعلام کرده و اظهار داشته است در زمان قتل شیشه مصرف کرده است و در حالت عادی نبوده است.
در حاشیه حکم اعدام خانواده مقتول از اجرای این حکم اظهار خوشنودی کرده و گفتند:شاید فرزند ما به قتل رسیده باشد اما خوشحالیم یک شرور که همیشه برای همسایگان و مردم ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت داشت به سزای اعمال ناشایستش رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14333
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.