زلزله پشت زلزله در هجدک

کرمانی‌ها روز جمعه خود را با زلزله آغاز کردند. ساعت شش و دو دقیقه صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.1 ریشتر در هجدک راور رخ داد که مردم شهرهای زرند، کرمان، رفسنجان و سیرجان هم آن را حس کردند. 11 دقیقه بعد هم زمین‌لرزه دیگری به بزرگی 5.1 ریشتر به مرکزیت شهداد رخ داد و این آغاز جمعه زلزله‌خیز استان کرمان بود.

زلزله 6.1 ریشتری تا لحظه تنظیم این گزارش بزرگ‌ترین زمین‌لرزه رخ داده بود اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت. بنا به گفته علی حسین زاده، سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان، هیچ‌گونه خسارت جانی گزارش نشده است و فقط یک نفر در هنگام وقوع زمین‌لرزه در حال خروج از ساختمان مجروح شده است. در همین حال سید محمد صابری، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان اعلام کرد که ۴۲ مصدوم به دلیل ترس و فرار ناشی از زلزله در بیمارستان شهید باهنر کرمان پذیرش و اکثراً به‌صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

تا لحظه تنظیم این گزارش دست‌کم چهل و سه پس‌لرزه برای این زلزله گزارش شد که بزرگی آن‌ها بین دو تا 5.5 ریشتر بود. به گفته علی حسین زاده، زمینه لرزه 6.1 ریشتری هجدک براثر فعالیت گسل «لکرکوه» رخ‌داده است.

در این رابطه مجید اشرف گنجویی،  معاون جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به وارد شدن بیشترین خسارت زمین‌لرزه به روستای گورگ از توابع هجدک در شهرستان راور گفت که 40 واحد مسکونی قدیمی در این منطقه تخریب شده است.

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در رابطه با زلزله‌های امروز استان کرمان گفت که بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های اجرایی، جمعیت هلال‌احمر و … برای رسیدگی به وضعیت زلزله بسیج شدند. در همین حال اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با رزم حسینی، علاوه برقرار گرفتن در جریان اقدامات انجام‌شده، دستور ویژه برای کمک به زلزله‌زدگان را صادر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15243
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.