بارندگی های اخیر کرمان کم آبی را جبران نکرد

با کاهش 80 درصدی بارندگی سال جاری نسبت به سال گذشته ، کم آبی استان مشکلی پا برجاست که بارندگی های اخیر آن را جبران نمی کند

جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان  با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی بارندگی طی سال جاری نسبت به سال گذشته و ۸۲ درصدی نسبت به سال آبی افزود: بارندگی های اخیر در جبران کاهش بارندگی ها بی تاثیر نیست اما تاثیر چندانی بر مشکل کم آبی استان ندارد.

مصطفی موسوی گفت که: حجم آب در بخشی از سدها که آب از قبل در آنها وجود داشته بیشتر شده است اما به ۱۰۰ درصد نرسیده است و ظرفیت سدها به حدی نرسیده که نیاز به گشودن دریچه ها باشد.به گفته او  تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع سیلاب در اثر بارندگی های امروز دریافت نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: در حال حاضر تمامی راه های استان کرمان باز بوده و تردد در محورهای مواصلاتی در جریان است؛ ضمن اینکه با توجه به شدت بارندگی ها، مه آلود بودن برخی جاده ها و کاهش میدان دید نیاز است رانندگان با رعایت قوانین و مسائل ایمنی در جاده های استان حضور پیدا کنند.

موسوی تصریح کرد: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در استان فعال بوده و سپس از کرمان خارج می شود و احتمالا فردا جوی آرام را خواهیم داشت.به گفته او وضعیت آب کرمان را بحرانی دانست و عنوان کرد: این بارندگی ها تاثیر چندانی در جبران کمبود منابع آبی استان ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17272
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.