امید به زندگی زنان سرپرست خانوار در استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: استان کرمان در حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز جزء رتبه های برتر کشوری است و آمارهای موجود بیانگر آن است که میزان امید به زندگی در بین این قشر در استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است.

فاطمه سادات حسینی با اشاره به تدوین ارکان 10 گانه برای امور بانوان در سال جدید، اظهار کرد: این ارکان در قالب های آموزش، پژوهش، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و سلامت، ورزش، کنوانسیون حقوق کودک، کارگروه های بانوان و خانواده و مناسبت های 6 گانه تدوین شده است که در هر حوزه زیر بخش های گسترده ای پیش بینی شده است.

حسینی، اجرای طرح تاب آوری اجتماعی بانوان، اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده و اجرای طرح مدیریت اصلاح الگوی مصرف اشاره و عنوان کرد: اجرای طرح سفیران فرهنگی، آموزش فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، اجرای طرح سلامت تن و روان بانوان، اجرای طرح مهارت های سبک زندگی اسلامی و حقوق شهروندی و خانوادگی، تدوین سند جامع توسعه زنان، تدوین اطلس شاخص های آماری بانوان و تدوین سند سلامت کودک در سال جاری پیش بینی شده است.

وی گفت: تدوین طرح عوامل طلاق بانوان، تدوین طرح عوامل اعتیاد زنان و تدوین عوامل زندانی شدن زنان نیز در حوزه برنامه های پژوهشی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: کدگذاری و برنامه ریزی برای تولیدهای پوشاک بانوان با عضویت سمابانو، اجرای راهبردهای سند اشتغال بانوان، نشست هم اندیشی با کارآفرینان نوآور، فعال شدن انجمن های 30 گانه سما بانو، مدیریت اصلاح الگوی مصرف سما بانو و اجرای طرح خیام (خانواده یاری دهنده اقتصاد مقاومتی) و برگزاری جلسات رفع موانع تولید بانوان و معرفی نماینده در پنجره واحد سرمایه گذاری  نیز در حوزه اقتصادی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به اقدامات حوزه فرهنگی نیز اشاره و عنوان کرد: در این راستا تشکیل شورای راهبردی فرهنگی بانوان و خانواده سما بانو در هر شهرستان، ساماندهی سمن های خانواده استان، برنامه ریزی برای کنگره شهدای زن استان و پیگیری و جذب 0.05 درصد از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای دفتر و برنامه های زنان و خانواده استان برنامه ریزی شده است.

حسینی ادامه داد: فعال شدن خانه سمن های بانوان و خانواده، فعال شدن ماده16  بانوان، نظارت بر مراکز نیکوکاری مسجد و محله، نظارت سمن ها بر کمپ های ترک اعتیاد و تعامل و حمایت از سمن های اجتماعی بانوان نیز از جمله برنامه های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در حوزه اجتماعی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان یادآور شد: در حوزه بهداشت و سلامت بانوان نیز برخی اقدامات از جمله اجرای طرح سند سلامت بانوان، غربالگری و ایجاد شناسنامه سلامت، فعال شدن خانه های بهداشت روستایی، توزیع مکمل های غذایی در مناطق محروم به ویژه برای زنان باردار و ساماندهی همیاران سلامت برنامه ریزی شده است.

وی به برنامه حوزه ورزش بانوان در سال جدید نیز اشاره و تصریح کرد: در این حوزه نیز اقداماتی از جمله اجرای چهار ساعت ورزش در ادارات، ورزش همگانی به همراه خانواده، نظرت و تعامل با باشگاه های ورزشی و حمایت از قهرمانان و تیم های ورزشی پیش بینی شده است.

حسینی، پژوهش را محور اصلی برای برنامه ریزی و تعیین مسیر اهداف پیش بینی شده و تسهیل کننده روند رسیدن به این اهداف دانست و ادامه داد: در راستای کنوانسیون حقوق کودک نیز رصد کردن وضعیت کودکان بی هویت و بازمانده از تحصیل، اجرای سند حقوق کودک، رصد وضعیت مهدکودک ها، بازدید از مراکز نگهداری کودکان و ساماندهی سمن های حقوق کودک در سال جاری انجام می شود.

وی گفت: در حوزه های مناسبت ها و کاگروه های بانوان و خانواده نیز برنامه های گسترده ای پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: برای اجرای برنامه های پیش بینی شده در حوزه بانوان نیاز به عزم جهادی همه مدیران و دست اندرکاران است و نمی توان این برنامه ها را تنها در وقت  اداری انجام داد بلکه باید با احساس مسئولیت در قبال جامعه و خانواده، همواره برای اجرای این برنامه ها آماده بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: هدف نهایی تمامی برنامه ها، تحکیم و تعالی خانواده به عنوان عامل تضمین کننده سلامت همه جانبه جامعه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17283
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.