کلافگی جنوبی ها از خاموشی ناگهانی

بی برنامگی در توزیع برق جنوب ماجرایی است که از هفته پیش مردم با آن درگیر هستند. هفته گذشته بود که «کاغذوطن» پیگیر تاخیر برنامه های قطعی برق در منطقه جنوب استان شد، و مشخص شد که شرکت برق برنامه قطعی را یک ساعت پس از اجرای آن اطلاع رسانی کرده و این برنامه منحصرا به همان روز ختم می‌شد.
حال با گذشت یک هفته از این اتفاق، باز هم گزارش هایی به «کاغذوطن» رسیده که هنوز در جنوب استان مردم از بی‌برنامه‌بودن برق این منطقه شکایت دارند و نمی دانند چه زمانی برق قطع می‌شود تا به کارهای خود برسند و علاوه بر این واحدهای خدماتی و صنعتی و بیمارستانی هم با مشکل مواجه می شوند. این در حالی است که شرکت های توزیع برق از هفته گذشته برنامه پیش بینی شده قطعی هفته آینده را تعیین کرده تا با استفاده از این اطلاع رسانی مشکلی برای مردم به وجود نیاید.
ژنراتور بیمارستان جیرفت ظرفیت این همه قطعی
را ندارد
از آن جایی که محیط های حساس مثل بیمارستان خود برق اضطراری دارند و حتی دستگاه ها مجهز به برق ذخیره هستند اما با این حال قاسم‌امیرمحمودی رییس بیمارستان امام خمینی(ره)جیرفت در این راستا می گوید قطعی‌های مکرر برق بدون برنامه‌ریزی در روزهای گذشته، برای بیمارستان دردسر درست کرده، این بی برنامگی ها از ظرفیت ژنراتور بیمارستان خارج است. با توجه به این توضیحات به سایت شرکت توزیع برق جنوب استان سر زدیم، برنامه درج شده در سایت تا 10و 40 دقیقه صبح شنبه، همان برنامه چهارشنبه 20 تیرماه بود، گرچه این برنامه از ساعت 10 و 40 دقیقه صبح 23 تیرماه تغییر پیدا کرد اما باز هم فقط برای همین روز خلاصه می‌شد و نکته مهمتر این بود که زمان بندی قطعی برق با یک ساعت و چهل دقیقه تاخیر از اجرای آن اطلاع رسانی شد یعنی با وجود این که ساعت 9 قطعی پیش بینی شده بود اما ساعت 10 و 40 دقیقه سایت به روز شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب به این بی‌برنامگی ها رسیدگی می‌کند
مدیرعامل شرکت برق جنوب استان کرمان در خصوص قطعی‌های مکرر به خبرنگار«کاغذوطن»
می‌گوید: برنامه هایی که برای قطعی برق پیش بینی می شود از ساعت 11 تا 6 عصر بوده تا بار در این زمان برآورد شود.
عبدالوحیدمهدوی نیا درباره این قطعی های ناگهانی توضیح می‌دهد که بعضی روزها به علت این که شرایط اضطراری پیش می‌آید، از مدیریت شبکه ملی با ما تماس گرفته می شود که قرار است از این ساعت بعضی نقاط قطع شود و در هر ساعت از شبانه روز این امکان وجود دارد که چنین مساله ای پیش بیاید دلیل ناگهانی قطعی‌ها همین است که این موضوع در برنامه زمان بندی پیش‌بینی شده قطعی برق قید نمی‌شود.
مهدوی نیا در جواب سوال خبرنگار ما که چرا برنامه با تاخیر در سایت قرار می گیرد، در حالی که شرکت‌های برق منطقه مرکزی و شمالی از یک هفته قبل مردم را از این قطعی باخبر می کنند؟ پاسخ می‌دهد که برنامه روز بعد باید تا آخر روز در سایت قرار بگیرد.این مقام مسوول ساعت درج زمان‌بندی قطعی برق روز شنبه را که 10 و 40 دقیقه صبح بوده را پذیرفت و رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داد. او همچنین تاکید کرد که از روزهای آینده برنامه زمانبندی قطعی برق اصلاح شده و برنامه هر روز از روز قبل اطلاع‌رسانی می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان همچنین گفت که ما سعی داریم که برای مکان های حساس مثل بیمارستان ها قطعی نداشته باشیم مگر این که مشکلی اضطراری پیش بیاید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18630
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.