کیفیت آب شرب، دغدغه کهنوجی‌ها

بی آبی عبارت تکراری تابستان و زمستان است که مردم جنوب کرمان بیشتر از همیشه با آن درگیرند، خشکسالی شبیه افعی در کمین کشور نشسته و هر دم منتظر زدن نیش خود به مردم است، این خود دردی بی درمان است چه برسد به این که هم آب قطع باشد و هم به گفته مردم کیفیت آب پایین باشد و مزه خوبی ندهد.
این طور که از خبرهای دست به دست شده به گوش می‌رسد علاوه بر قطعی آب در خیابان جانبازان، حیدرآباد خصیلی،شهرک امام (ره) در کهنوج که بدون اطلاع رسانی قطع شده بود، مدت زیادی است که مردم شهر گالون به دست به میدان نور آباد و زه می روند تا از آنجا آب شرب با کیفیت خود را تهیه کنند.
رد قطعی آب
توسط فرماندار
فرماندار کهنوج قطعی آب را به رد می کند و به «کاغذ وطن» می‌گوید هیچ کسی در مورد این موضوع به فرمانداری اطلاعی نداده احتمالا به دلیل قطعی برق یا تعمیرات، آب قطع بوده.
وحدت عیدی از وضعیت کهنوج می‌گوید که در حال حاضر شهر توسعه پیدا کرده و جمعیت هم بالا رفته، او با توجه به این که قطعی آب ممکن است اتفاق بیفتد توضیح می دهد که متاسفانه روی تپه‌ها هم مردم خانه ساختند و تازگی‌ها هم این مناطق وارد حوزه شهرداری شدند، به گفته او سطح ارتفاع خانه ها نسبت به سطح مخزن آب و فاضلاب شهری با این که از خود شهر باید بالاتر هستند، مرتفع‌تر بوده و طبیعی است که آب به این مناطق سخت برسد.
کیفیت نسبی در آب کهنوج
گرچه خبرهایی به «کاغذوطن» رسیده که اکثریت مردم از آب شرب خود راضی نیستند اما فرماندار کهنوج در خصوص کیفیت آب می گوید خیلی پیش می آید که مردم سراغ چشمه ای بروند و از آن جا آب بردارند ولی اگر همه این چند هزار نفر سراغ چاه نورآباد بروند که چاه خشک می شود یعنی این موضوع امکان ندارد. او می‌‌گوید آب کهنوج کیفیت نسبی لازم را دارد.
بهره برداری سه چاه آب
تا آخر سال
در ادامه عیدی می گوید در منطقه رضاآباد سه چاه حفر شده که ای سی آب در آنجا بسیار پایین است و می توان گفت که شبیه آب معدنی بوده و تا آخر سال به بهره‌برداری می رسد.
شکستگی عامل
قعطی آب
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان هم در خصوص قطعی آب در کهنوج به «کاغذ وطن» توضیح داد که دلیل این قطعی شکستگی لوله خط 250 انتقال آب بوده که چند ساعتی تا ترمیم کامل آن طول کشیده و بالاجبار آب بعضی مناطق را قطع کرده‌اند.
مجتبی ابراهیمی نژاد ادامه می‌دهد که صبح امروز (جمعه)این موضوع را چک کردم و دیگر هیچ مشکلی ندارد.او می گوید شکستگی به هر حال اتفاق می‌افتاد و در همه کشور ممکن است وجود داشته باشد.
رعایت استاندارد
کیفیت آب
ابراهیم نژاد در خصوص کیفیت آب می گوید این خواسته خود مردم است و بالاخره همه سراغ آب معدنی می روند.
این طور که این مقام مسوول می‌گوید مرتبا کیفیت آب را بررسی می‌شود، در این رابطه آب هیچ مشکلی ندارد و افراد به صورت تجربی نظر می دهند نه به صورت علمی.
به گفته او هر 15روز ای سی آب چک می شود و آب منطقه کهنوج از هر نظر سالم است زیرا که آزمایشگاه های ما گواهی بین المللی دارند و جز بزرگترین آزمایشگاه ها در ناحیه جنوب شرق به حساب می آیند، اگر مشکلی پیش بیاید و کیفیت از استاندارد بیرون بیاید اولین کاری که می‌کنیم این است که چاه را از مدار خارج کنیم و به دنبال مشکل آن می رویم.
او ادامه می دهد مزه آب به واسطه املاح تغییر می کند که ما هر روزه در حال بررسی میزان املاح در آب هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19423
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.