اتوبوس مطالبه‌گری میزبان مسوولان تنظیم بازار

به گزارش خبرنگار کرمان نو، دراین بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن حضور در مراکز عرضه دام زنده و مکان های عرضه گوشت از وضعیت عرضه گوشت آگاه شدند.
معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در این بازدید دام قاچاق را یکی ازمعظلات فعلی بازار عنوان کرد.
باقری با اشاره به اینکه استان کرمان در بحث دام و تولید مشکلی ندارد اما علت افزایش قیمت ها به علت این است که دامداران حاضر به فروش دام خود با قیمت پایین نیستند گفت: به همین علت دامداران به سمت فروش به استان های دیگر با نرخ بالا میشوند و بنابراین قیمت ها با توجه به عرضه کم و تقاضای بالا افزایش می یابد.
وی افزود: راهکار اصلی دراین زمینه تنها حذف و جلوگیری از دام قاچاق ، تنظیم بازار براساس وضعیت هر استان و قیمت گذاری بر اساس هر استان است.
مویدی مسئول صنف قصابان نیز در این بازدید ضمن تایید چند نرخی بودن گوشت در بازار شهر کرمان دلیل آن را ناشی ازعدم تعیین قیمت بر اساس وضعیت هر استان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: تعیین نرخ گوشت براساس شرایط تولید و موجود بودن دام است که ر استان کرمان متاسفانه اکثریت دام های تولیدی با کیفیت به استاهای دیگر ارسال می شود و همین موضوع مشکل درعرضه گوشت در بازار را به وجود آورده است.
وی از استاندار کرمان به عنوان مسئول ستاد تنظیم بازار استان خواست نسبت به تعیین وضعیت قیمت گوشت در بازار با توجه به شرایط خود استان کرمان اقدام و تصمیم گیری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24336
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.