امانت دادن یک میلیون کتاب در سطح استان کرمان

به گزارش خبرنگار کرمان نو، محمدجواد حسین‌زاده در آیین طرح ملی چهل قلم به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حدود 2 میلیون کتاب در کتابخانه های عمومی استان کرمان موجود است افزود: از این تعداد 205 هزار نسخه به حوزه کتاب کودک و نوجوان، اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: 98 درصد از کتابخانه های استان به بخش کودک و نوجوان مجهز هستند و توجه جدی به حوزه کتاب کودک و نوجوان در کرمان وجود دارد.
حسین زاده اظهار کرد: بیش از53هزار کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی استان کرمان عضویت دارند که ازابتدای امسال300 هزار کتاب در این حوزه به امانت رفته است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان کفت: با اشاره به اجرای طرح ملی چهل قلم در کشور گفت: در این طرح از شخصیت های بزرگ حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر می شود و مراسم امروز با حضور سه نفر از نویسندگان برتر کرمان برگزار می شود.
حسین زاده با بیان اینکه تلاش کردیم نهاد کتابخانه ها را به سمت ارائه خدمات فرهنگی ببریم افزود: از ابتدای امسال بیش از هزار نشست کتابخوانی با معرفی پنج هزار کتاب برگزار شد.
وی تصریح کرد: در سال 97 پنج هزار و350 فعالیت کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان انجام شده است که 2 هزار فعالیت ویژه کودکان و نوجوانان بوده است.
حسین زاده اظهار کرد: این آیین با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از هوشنگ مرادی کرمانی(نویسنده کتاب های کودک و نوجوان)، افسانه شعبان نژاد(شاعر حوزه کودک و نوجوان) و داود امیریان(نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس) تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24341
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.